ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר ברוב של 8 מתוך 12 חברים את הצעת החוק לתיקון חוק השידור הציבורי הישראלי, שתחייב את התאגיד הישראלי לשידור להגיש דיווח שנתי לפיקוח פרלמנטרי. על פי התיקון שיזם ח"כ אריאל קלנר, יו"ר מועצת התאגיד יידרש להגיש לוועדת הכלכלה עד 30 באפריל מדי שנה את הדוחות הכספיים ודוח הפעילות של השנה הקודמת. הוועדה תקיים דיון שנתי בנושא בהשתתפותם החובה של מנכ"ל התאגיד ויו"ר המועצה. ההוראה תהיה בתוקף כהוראת שעה למשך ארבע שנים.
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן הדגיש כי מדובר בהצעת פשרה המאפשרת פיקוח מתון. "אין פגם בכך שהצעת החוק היא פרטית, ואין מניעה לפיקוח פרלמנטרי", אמר ביטן, שהוסיף כי הדיון הראשון יתקיים רק ביוני 2026.
חברי אופוזיציה הביעו התנגדות נחרצת לחוק. ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) טענה כי מדובר ב"פסול גדול" וחלק מ"מתקפה חזיתית על התאגיד", והוסיפה: "אנחנו מבינים שזאת ממשלה שרוצה להצר את התקשורת החופשית בישראל". גם ח"כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) וח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) טענו כי החוק מיותר, שכן הדוחות זמינים באתר התאגיד.
















