הרשות השנייה תדון בעתיד מיזם Freetv: הוט ו־yes מפעילות לחצים לקראת ההכרעה
קשת נותרה בעלת המניות היחידה ב־Freetv לאחר פרישת RGE, והוט ו־yes מבקשות להופיע בפני הרשות לפני הארכת האישור
הרשות השנייה אמורה הייתה לדון השבוע בהמשך פעילות Freetv, כחלק מהאישור שניתן למיזם לעלות לאוויר ובמסגרת שיתוף הפעולה בין קשת ל־RGE. האישור הנוכחי צפוי לפוג בתחילת ספטמבר הקרוב. ל"זמן אוויר" נודע כי הוט ו־yes הביעו רצון להופיע בפני הרשות לפני שתדון בהארכת האישור.
קשת נותרה לבדה במיזם
גורמים המקורבים לנושא ציינו כי מאז הקמתה פועלת Freetv בשוק הנתון ללחצים עסקיים ורגולטוריים כבדים. בחודש מרץ פורסם כי RGE ו־קשת מתכננות לסיים את השליטה המשותפת במיזם. במסגרת ההסכם, RGE תמכור לקשת את מלוא אחזקותיה, וקשת מצידה תמכור את חלקה (24.9%) ב־RGE בחזרה לחברת האם, "נפתלי". RGE צפויה להמשיך למכור ל־Freetv את ערוצי הספורט והילדים שלה.
התפתחויות בשוק הטלוויזיה
במקביל, פרטנר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם yes, בעוד סלקום והוט ממתינות לאישור רשות התחרות להסכם דומה. אף שספק אם יאושר שיתוף הפעולה בין סלקום להוט, Freetv עשויה להיוותר האלטרנטיבה התחרותית המשמעותית היחידה בשוק. בסביבת קשת טוענים כי yes והוט פועלות להחליש את מחולל התחרות המרכזי שנותר בענף.
לחצים על הרשות השנייה
בתוך כך, הוט ו־yes מפעילות בימים האחרונים לחצים כבדים על מועצת הרשות השנייה סביב עסקת קשת־RGE, בין היתר באמצעות טענות על היקפי הפרסום של Freetv בקשת.
בעבר טענו החברות כי שיתוף הפעולה עם RGE עלול לפגוע בתחרות ואף הפעילו לחצים על RGE לפרוש מהמיזם. כעת הן טוענות כי דווקא שליטה מלאה של קשת מהווה בעיה. "נדמה שהבעיה האמיתית היא עצם קיומה של Freetv", אמרו גורמים המקורבים לנושא
בג"ץ כבר דחה עתירה בנושא
גם בעבר פעלה הוט באופן גלוי למניעת הקמת Freetv. באוגוסט 2022 היא עתרה לבג"ץ בטענה שהרשות השנייה פעלה ללא שקיפות באישור המיזם. ביולי 2023 דחה בג"ץ את העתירה, וקבע כי "אין פגם משפטי".

















ברור שיתנגדו. אחלה Freetv . הם רוצים לחסל כול תחרות ולהמשיך לקחת מאות שקלים בחודש. איפה ניר ברקת ? שר התקשורת ? אלק מדינה חופשית ודמוקרטית…….