yes חתמה על הסכם פרסום אסטרטגי עם RGE וטאבולה – צפויה תוספת הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה
מועד ההשקה מתוכנן ל- 2026, ההסכם לשלוש שנים עם אופציה להארכה – השפעה חשבונאית חיובית של כ-80 מיליון שקל צפויה להירשם בדוחות בזק
חברת yes חתמה על הסכם אסטרטגי עם קבוצת RGE וחברת טאבולה, שבמסגרתו ייכנסו לראשונה מודלי פרסום לשירותי הטלוויזיה האינטרנטית yes+ ו-STING+. מדובר במהלך שצפוי להניב ל-yes הכנסות שנתיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
לפי הודעת החברה, מועד ההשקה נקבע ל – 2026, לאחר השלמת הטמעת מערכות טכנולוגיות מתאימות. ההסכם נחתם לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכה בשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת. במידה ש-yes תאריך את ההסכם, ל-RGE ולטאבולה שמורה הזכות להביא את ההסכם לסיום מוקדם בהודעה של חצי שנה – כך שתקופת ההסכם בפועל לא תפחת מ-3.5 שנים ממועד ההשקה.
מתווה ההסכם והשפעתו על השוק
במסגרת ההסכם תקצה yes ל-RGE ולטאבולה שטחי פרסום בלעדיים (למעט חריגים שנקבעו), כאשר השתיים יובילו את מכירת המדיה והתפעול מול המפרסמים. yes תהיה זכאית לתשלום המבוסס על תעריפים שנקבעו מראש, עם מנגנון של תמורה מינימלית מובטחת. במקרה של היקף פרסום נמוך מזה שהוגדר בהסכם, התמורה המינימלית תותאם בהתאם.
לפי הערכת בזק, להסכם צפויה להיות השפעה חשבונאית חיובית חד-פעמית של כ-80 מיליון שקל על דוחותיה, בעיקר בגין עליית ערך השווי של yes – סכום שרובו טרם קיבל ביטוי בדוחות הקודמים.
yes מצטרפת למגמה העולמית
במסגרת המהלך yes תיישם מודל פרסום בטלוויזיה אינטרנטית, בדומה לשחקניות גלובליות מובילות כגון Sky, Canal+, Comcast , DirecTV ונטפליקס.
הפרסום ישולב באופן נקודתי ומוגבל – אך ורק לפני תחילת התכנים, ולא במהלך השידורים עצמם, תוך הקפדה על כך שתכני ילדים ותכנים בתשלום יישארו נקיים מפרסומות.
אילן סיגל, מנכ"ל yes, אמר כי: "שילוב פרסום ממוקד בפלטפורמות הטלוויזיה על גבי האינטרנט הפך לסטנדרט עולמי. מדובר באחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בתחום המדיה, ואנחנו שמחים להיות הראשונים בישראל שנכנסים לתחום עם פתרון שמותאם לצרכים של הלקוחות ולשמירה על חוויית הצפייה".
ירון שגב, מנכ"ל קבוצת RGE, הוסיף: "שיתוף הפעולה הייחודי בין RGE לטאבולה מספק למפרסמים פתרון 360 עם כלים חדשניים וממוקדי קהל. אנו מודים ל-yes על הבחירה בחטיבה המסחרית שלנו".
שיתוף פעולה עם יתרון כפול
RGE מביאה עימה ניסיון עשיר בשוק השידורים הישראלי, עם ערוצי ספורט, ילדים ונוער מובילים, לצד חטיבת סחר הפעילה כבר למעלה מ-20 שנה. טאבולה מצידה תספק את טכנולוגיות הפרסום מבוססות הביצועים (Performance) בהיקף בינלאומי, המאפשרות פרסום מותאם אישית ומבוסס התנהגות.

















וממתי הם קבלו בכלל רשיון לשדר פרסומות? האם מעבר ממדול צווין שאסר על סי והוט לשדר פרסומות לא מתמשך גם להפצת שידורים באינטרנט? מה, אז מעשיו עובדים בלי רשיון ועושים צחוק מהלקוחות?