סלקום והוט משכו את בקשת שיתוף הפעולה – ומחפשות מודל חלופי
הרקע: התנגדות רשות התחרות והצורך במודל הערכה עצמית
חברות סלקום והוט הודיעו לאחרונה לרשות התחרות כי הן מושכות את הבקשה שהגישו לאישור שיתוף פעולה ביניהן בתחום הטלוויזיה. הצעד מגיע לאחר שרשות התחרות הודיעה במכתב חששות על התנגדותה למהלך, ואף זימנה את החברות לשימוע שבו יוכלו להציג טיעונים מדוע השותפות לא תפגע בתחרות. אלא שמאז, במשך חודשים, לא נקבע מועד לשימוע – למרות שבתחילה דובר כי ייערך בתחילת אוגוסט. נזכיר כי סלקום התעקשה לשמור על עצמאות המותג שלה והדבר יצר עסקה מורכבת יותר.
שינוי כיוון: בחינת מודל של "הערכה עצמית"
במקום להמשיך בהליך הרשמי, סלקום והוט החליטו "לחשב מסלול מחדש". החברות מושכות את בקשתן במטרה לבחון אם ניתן לממש את שיתוף הפעולה באמצעות מודל של הערכה עצמית (self-assessment) – מודל שבו החברות עצמן בוחנות אם המיזם עומד בכללי התחרות, בלי להמתין לאישור פורמלי מוקדם מהרשות. מודל זה יושם כבר בעסקת פרטנר–yes ומשמש כתקדים בענף.
עם זאת, גורמים בענף מציינים כי מעבר למודל הערכה עצמית יחייב גם שינוי בתנאים המסחריים של העסקה, ושם לא ברור אם קיימת כיום הסכמה מלאה בין הצדדים.
















