עמותת הצלחה עתרה לבג"ץ נגד הנחת חוק התקשורת – למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה
העותרת דורשת לבטל את החלטת ועדת השרים שהניחה את הצעת החוק על שולחן הכנסת ולטענתה מדובר בפגמים מהותיים ותהליכיים חמורים בהליך החקיקה
עמותת הצלחה הגישה היום עתירה לבג"ץ נגד החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה להניח על שולחן הכנסת את הצעת חוק התקשורת (שידורים) התשפ"ו-2025, וזאת למרות התנגדות נחרצת של היועצת המשפטית לממשלה ורשות האסדרה. העתירה הוגשה נגד ממשלת ישראל, שר התקשורת שלמה קרעי, ועדת השרים לענייני חקיקה, משרד התקשורת, רשות האסדרה, היועצת המשפטית לממשלה והכנסת.
בעתירה מבקשת העמותה להורות על ביטול החלטת ועדת השרים מיום 21 בספטמבר 2025 ועל משיכת הצעת החוק משולחן הכנסת, בהתאם לעמדות רשות האסדרה והייעוץ המשפטי לממשלה. במקביל הוגשה בקשה למתן צו ביניים שימנע את המשך קידום ההצעה עד להכרעה בעתירה.
לטענת העותרת, הליך גיבוש הצעת החוק לוקה בפגמים מהותיים ותהליכיים, כפי שציינו גם רשות האסדרה והמשנה ליועצת המשפטית לממשלה. במכתביהם הזהירו כי ההצעה במתכונתה הנוכחית עלולה לפגוע בחופש הביטוי, בעצמאות התקשורת ובאיזונים הדמוקרטיים הנוגעים לשידורי החדשות בישראל.
בפרסום הצעת החוק ברשומות צוין במפורש כי ההצעה לא קיבלה את אישור היועצת המשפטית לממשלה – צעד חריג ובלתי שגרתי בהליך חקיקה ממשלתי. העמותה מדגישה כי מדובר בפגם מהותי המצדיק את עצירת ההליך בשלב זה, במיוחד נוכח הכוונה להביא את הצעת החוק להצבעה כבר בימים הקרובים.
















