גרג פיטרס, מנכ"ל משותף של נטפליקס, סיפק אתמול תשובה עניינית חזקה לדרישות חברות הטלקום ולפיהן חברות האינטרנט הגדולות וחברות הסטרימינג צריכות לסייע במימון רשתות פס רחב בעתיד. הוא ציין כי השימוש ההולך וגדל באינטרנט הוא למעשה הזדמנות ענקית לכל הנוגעים בדבר.
"כמה משותפינו מקרב חברות ה-ISP הציעו להטיל מס על חברות בידור כדי לסבסד את תשתית הרשת שלהן. אבל כפי שאמר אתמול ראש התעשייה באיחוד האירופאי הנציב תיירי ברטון, זו לא צריכה להיות בחירה בינארית בין חברות טלקו או בידור גדולות", אמר פיטרס במהלך ההרצאה המרכזית שלו בקונגרס הסלולר בברצלונה MWC 2023.
פיטרס התכוון להערות של ברטון, שציין שהוא נוקט בגישה פתוחה לנושא "הנתח ההוגן", או מי צריך לממן בעתיד את השקת רשתות 5G ופס רחב.
הוא ציין כי נטפליקס השקיעה יותר מ-60 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות בתוכן, שווה ערך ליותר מ-50% מהכנסותיה לאורך פרק הזמן הזה.
"חלק משותפינו מקרב המ]עילים מודאגים מהעלייה בהוצאות, אבל בואו נסתכל על הנתונים הסטטיסטיים: תעבורת האינטרנט גדלה בעקביות בסביבות 30% בשנה בחמש השנים האחרונות. ספקיות האינטרנט ניהלו את הצמיחה הזו, והשאירו את רמת ההוצאות שלהם שטוחה באותה תקופה על ידי התייעלות בתוך הרשת", אמר פיטרס. הוא גם ציין כי "הרווחים שלנו נמוכים משמעותית מאלה שהושגו על ידי BT ודויטשה טלקום. אנחנו יכולים בקלות לטעון שחברות הטלקום הללו צריכות לשלם לחברות בידור עבור עלות התוכן, אך למס כזה תהיה השפעה שלילית משמעותית".
פיטרס גם ציין כי בעוד שחברות טלקום וספקיות אינטרנט טוענות שהמיסים הללו יחולו רק על חברות כמו נטפליקס, הדבר ישתנה עם הזמן כאשר "גופי השידור עוברים משידור ליניארי לסטרימינג כדי ליהנות מהיתרונות שבשידור דרך האינטרנט. הוא הוסיף: "אנחנו שותפים מסחריים של יותר מ-160 חברות טלקום וספקיות אינטרנט ברחבי העולם, שרבים מהם מאגדים את נטפליקס ישירות להצעות לצרכנים שלהם. צרכנים אוהבים את ההצעות המשותפות האלה, וזה מראה את הערך שיכול להיות לנו באמצעות שיתוף פעולה".
















