אופטימיות זהירה שוררת בחברות הסלולר בעקבות פרסום המתווה https://zmanavir.co.il/cellular/26509/ שחשפנו להקצאה מחודשת של תדרי סלולר בתחומי ה-800 וה-900 מגה-הרץ. גורמים בחברות בירכו על המהלך שנחשף והדגישו את תרומתו הצפויה לאיכות הרשתות, בייחוד עבור פלאפון וסלקום, הצפויות לקבל עשרה מגה-הרץ של תדר איכותי ונקי מהפרעות בתחום ה-800. במקביל, חברת פרטנר תזוז בתוך תחום ה-900 מגה-הרץ, שם תקבל תדרים נקיים ללא צורך בשיתוף פעולה עם חברת התקשורת הפלסטינית ג'וואל.
החברות יקבלו את התדרים במסגרת ניסוי. זה אומר שהן לא צפויות לשלם אגרות על התדרים בזמן הניסוי וככל הנראה גם לא תהיה מגבלה על כמות האתרים שישתתפו בניסוי. על פי המתווה, כל עוד התדרים שיוקצו לא יפריעו לרשת המשטרה "ניצן", יוכלו החברות לפרוס את התדרים ולהשתמש בהם כרצונן. על פי מדיניות משרד התקשורת, המשטרה אמורה לפנות את רשת התקשורת שלה עד סוף שנת 2025, כך שמראשית שנת 2026 יהיו התדרים בתחום ה-800 פנויים לשימוש מסחרי מלא של פלאפון וסלקום.
אומנם עולה השאלה מה יתרחש במהלך שנת 2025, אך החברות מביעות אופטימיות לגבי מציאת פתרון. בכל מקרה, משרד התקשורת מתכוון לוודא כי רשת המשטרה לא תיפגע מן המהלך.
המשטרה הביעה התנגדות להקצאת התדרים והגישה חוות דעת במטרה לסכל את המהלך. ואולם, משרד התקשורת לא נרתע והבהיר כי ההקצאה והניסוי הכרחיים להתפתחות הטכנולוגית של ישראל. לפיכך, כל הפרעה שתתגלה תטופל באופן נקודתי.
יש לציין כי חרף פניות חוזרות ונשנות, המשטרה והחשב הכללי במשרד האוצר מסרבים לחשוף את ההחלטות בנוגע לרשת החדשה של המשטרה, שאמורה להחליף את הרשת המתפנה, ואת זהות הגורם שיקים אותה.
















