משרד התקשורת שוקל להגביל את תקופת הפיקוח על המחירים הסיטונאיים שגובה בזק מספקיות האינטרנט המשתמשות בתשתיותיה, כך נודע ל"זמן אוויר". לפי המתווה המתגבש, הפיקוח יימשך כשנתיים עד שלוש בלבד, ולאחר מכן יעברו המחירים להיקבע על בסיס משא ומתן מסחרי בין בזק לבין מתחרותיה.
בבזק ממתינים לפרסום השימוע שצפוי המשרד להוציא בנושא, אך כבר כעת ברור כי עמדת החברה נותרה עקבית: בזק מבקשת להעלות את המחיר הסיטונאי החודשי לרמה של כ-60 שקלים, במקביל לדרישה להסרת הפיקוח לחלוטין. לטענת גורמים בבזק, המחירים שעליהם שוקל משרד התקשורת להחיל – בטווח של 50 עד 55 שקלים לחודש – נמוכים מדי ואינם משקפים את העלויות האמיתיות הכרוכות בפריסת ותחזוקת הרשת.
הכיוון שנבחן כעת במשרד התקשורת תואם את הגישה שהוצגה כבר בקול הקורא שפרסם המשרד לאחרונה, שבו ביקש את עמדות הציבור באשר להצדקה להמשך הפיקוח על מחירי השוק הסיטונאי. במשרד מציינים כי השימוע הצפוי יתייחס גם לנושאים שהועלו בקול הקורא, ובפרט לסוגיית נחיצות הפיקוח והיקפו בעתיד.

















סניף בזק שברח' יפו ירושלים. פקידים שמעולם לא חוו מה זה שוק, חושבים שאפשר לנהל מו"מ עם מונופול.