משרד התקשורת מאשר לפרטנר להאריך את שירות רשת דור 2 לצורכי M2M עד סוף 2028
החברה תוכל להמשיך לספק שירותים למכשירי M2M ישנים תוך שימוש בתדרים מצומצמים – האישור ניתן לאחר בחינת עמידה בתנאים הנדסיים ובתיאום עם המשרד
משרד התקשורת אישר לחברת פרטנר תקשורת להמשיך בהפעלת רשת דור 2 (2G) לצורכי תקשורת בין מכונות (M2M) עד ליום 31 בדצמבר 2028. מדובר באישור חריג ותחום בזמן שניתן לאחר בחינה הנדסית מקיפה של הצעת החברה ועמידתה בתנאים טכנולוגיים ומנהליים שנקבעו על ידי המשרד.
ההחלטה מהווה הארכה להוראת השר מיום 6 ביוני 2023 אשר אפשרה לחברות הסלולר להפעיל את רשתות הדור השני לצורך תמיכה בשירותי M2M בלבד. כעת מאשר המשרד לפרטנר להמשיך לספק שירותים אלה למשך שלוש שנים נוספות תוך שימוש מוגבל ברוחב פס של עד 1.2 מגהרץ בכל צד בתחום תדרי ה-900 מגהרץ שישמשו כ-Guard Band לטובת הפתרון ההנדסי שהציגה החברה.
על פי תנאי האישור פרטנר תספק את השירותים רק למנויים בעלי ציוד M2M קיים – כלומר ציוד ישן שאינו תומך בטכנולוגיות מתקדמות יותר – ותתמוך בשירותי נתונים, מסרים קצרים (SMS) ושיחות קוליות בסיסיות. משרד התקשורת הדגיש כי החברה נדרשת להבטיח תמיכה מלאה בשיחות חירום גם במסגרת הפעלת הרשת הוותיקה.
האישור מותנה בעמידה בדרישות הנדסיות נוספות ובהן הפסקת שימוש בתדרים מסוימים במזרח עד לרבעון השלישי של שנת 2026. כמו כן פרטנר תידרש להגיש בקשה מעודכנת לסיום השירות אם יחול שינוי בלוחות הזמנים שנקבעו. במשרד התקשורת ציינו כי הפעלת השירות תתבצע בהתאם לתקני בטיחות ורגולציה ובכפוף לעקרונות רישיון החברה.
המהלך מאפשר לפרטנר להעניק פתרון המשכיות ללקוחות עסקיים וארגונים המשתמשים במערכות חכמות, מונים דיגיטליים ומערכות בקרה המבוססות על תקשורת M2M עד להשלמת המעבר לדור מתקדם יותר. מדובר באחד הצעדים האחרונים לקראת סגירה סופית של רשתות הדור השני והשלישי בישראל עד סוף 2025 בהתאם למדיניות משרד התקשורת לקידום טכנולוגיות סלולר מתקדמות.
















