משרד התקשורת: היעדר תאריך יעד לסגירת דור 3 מאיץ את ריקון הרשתות
במשרד מעריכים שהשארת מועד הסגירה לשיקול החברות הובילה להאצה במעבר לקוחות לדור 4-5, ואם המגמה תימשך, לא צפוי שינוי במדיניות
במשרד התקשורת מעריכים כי ההחלטה שלא לקבוע תאריך יעד לסגירת רשתות דור 3, ולהותיר את קביעת המועד לשיקול החברות, תרמה להאצה במאמצי המפעילות להעביר כמה שיותר לקוחות לרשתות דור 4-5 ולצמצם את הפעילות ברשתות הישנות.
לפי הערכות במשרד, אילו היה נקבע מראש מועד סגירה מחייב, החברות היו מפגינות פחות מוטיבציה לפנות לקוחות באופן יזום. במשרד סבורים שבתרחיש כזה המפעילות היו מעדיפות שהאחריות המעשית לסגירה תיפול על הרגולטור, במקום להשקיע מאמץ תפעולי ושיווקי בהאצת ההגירה לרשתות מתקדמות.
נתוני החברות: האצה בקצב ההתרוקנות בחודש-חודשיים האחרונים
במשרד התקשורת מסתמכים על נתונים שהחברות מעבירות, ולפיהם קצב ההתרוקנות של רשתות דור 3 הואץ בחודש-חודשיים האחרונים. ההאצה מיוחסת לתקופה שבה התבררה הכוונה שלא לקבוע תאריך סגירה מחייב, ובמקביל לאפשר המשך הפעלה של הרשתות הישנות בתדרים הגבוהים בלבד, תוך פינוי התדר הנמוך.
בשלב זה, לפי גורמים במשרד, קיימת שביעות רצון מהמהלך. כל עוד תימשך המגמה של צמצום משמעותי בהיקפי השימוש ברשתות דור 3, ההערכה היא שהמשרד לא ימהר לשנות את ההחלטה הנוכחית.
תרחיש עתידי: תאריך סגירה אפשרי – במקום צעדים "קיצוניים" כמו העלאת אגרות
למרות זאת, על פי הערכות בשוק, לא מן הנמנע שבהמשך – אם רשתות דור 3 יתרוקנו לרמה מינימלית – תתקבל הסכמה לקבוע תאריך סגירה רשמי. לפי אותה הערכה, קביעת מועד סגירה בשלב מתקדם יותר עשויה לייתר צעדים רגולטוריים חריפים שנועדו לזרז את הסגירה, כמו העלאת אגרות התדרים שבהם הרשתות ממשיכות לפעול.
נזכיר שאתמול https://zmanavir.co.il/cellular/31742 דיווחנו על כך שסלקום הודיעה למשרד התקשורת על כוונתה לסגור את רשת דור 2 בעוד חודש ועל פי הערכות גם PHI תודיע בקרוב.
















