החברות הסלולריות בישראל מתחילות להפנים כי בשנת 2025 הן יידרשו להרחיב את השקעותיהן בשיפור הקליטה הסלולרית, זאת בעקבות מתכונת הבדיקות החדשה שמשרד התקשורת מתכוון ליישם. אף שאין הערכות מדויקות לגבי תוספת האתרים שהחברות יידרשו להקים בעקבות קביעת המתודולוגיה החדשה, בקרב החברות מתגבשת ההבנה כי הדבר עשוי להביא לדרישה להקמת עשרות אתרים נוספים לכל חברה.
דרישות הכיסוי החדשות
גורמים בענף הסלולר מצביעים על כך שהדרישה לתוספת אתרים תלויה בהיקף הבדיקות שייערכו https://zmanavir.co.il/cellular/28240/. כרגע ידוע כי הבדיקות יתמקדו בכבישים בעלי שלוש ספרות. במקביל, על רקע תהליכי העיור המואצים בישראל, הולכת ומתגבשת הערכה כי לא יהיה מנוס מבדיקת כיסוי גם של כבישים בעלי ארבע ספרות.
כבישים בעלי ארבע ספרות אמורים בתקופה זו לעלות לרמת כיסוי של 85%, אולם לא מן הנמנע כי בקרוב הם יידרשו לכיסוי של 90% ואף 95%, זאת כדי לספק שירות ברמה הנדרשת. לפי נתוני משרד התקשורת, רמת הכיסוי הנוכחית בכבישים אלה עומדת על כ-80% בלבד, מה שמדגיש את הפער שהחברות יצטרכו לסגור. הסיבה שהדרישה לכיסוי סלולרי משתנה בין סוגי הכבישים היא בהתאם לנפח התנועה והחשיבות של כל סוג כביש. עד עתה, הדרישות לכיסוי התמקדו בכבישים הראשיים (חד ספרתיים) והבינעירוניים (דו ספרתיים), והרחבת הדרישות לכבישים בעלי 3 ספרות (אזוריים) וכעת אף ל-4 ספרות (כבישים מקומיים) מהווה החמרה משמעותית של הדרישות מחברות הסלולר.
המתודולוגיה החדשה ומעמדה הרגולטורי
המתודולוגיה החדשה שפרסם משרד התקשורת לבדיקת הכיסוי הסלולרי לא צפויה להיות חלק מרישיון החברות. יש הטוענים כי חבל שהמשרד לא הכניס זאת לרישיון, אך במשרד טוענים כי הרישיון קובע את ההוראות, אך אינו צריך לקבוע את השיטה.
לפיכך, השימוע מתפרסם על מנת שהחברות יוכלו להשמיע את הסתייגויותיהן, אך בסופו של התהליך הן יידעו באופן מלא מה נדרש מהן מבחינת כיסוי. לפי מומחי רגולציה, גישה זו מאפשרת גמישות רבה יותר בעדכון הדרישות בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות והשינויים בשוק.
שיפור עוצמת האות וחוויית המשתמש
נקודה חשובה נוספת היא שבמשרד התקשורת מתכוונים לבחון, שוב על רקע תהליכי העיור והגודש באזורים מסוימים, להורות לחברות לשפר את עוצמות האות בקליטה הסלולרית. זאת כדי להבטיח שהכיסוי לא יהיה רק למראית עין, אלא שגם חוויית השימוש תשתפר באופן משמעותי.
כיום, סוגיות כמו מהירות הגלישה בסלולר אינן נאכפות, אך מטרת המשרד היא להתחיל להתייחס לכך. במשרד מביעים אופטימיות זהירה שכבר בשנת 2025 ניתן יהיה לראות שיפור הדרגתי באיכות השירות הסלולרי בישראל.

















מה גמיש פה, לא הבנתי? הדבר הכי קשיח הוא שאין היתרי בניה לאתרים, ושמחירי התדרים בשמים.