משרד התקשורת אישר לחברות הסלולר להפעיל הודעה קולית אוטומטית שתושמע למנויים המשתמשים במכשירי דור 2 ו-3 בעת ביצוע שיחה. ההודעה תתריע כי המכשיר יחדל לפעול בסוף השנה, ותעודד את המשתמשים לשדרגו למכשיר התומך בטכנולוגיות מתקדמות יותר.
המהלך הוא חלק מתוכנית רחבה של משרד התקשורת ליידע את הציבור על סגירת רשתות הסלולר הפועלות בטכנולוגיות ישנות (דור 2 ו-3) עד ה-31 בדצמבר 2025 https://zmanavir.co.il/cellular/28228/. ההחלטה נועדה לפנות תדרים עבור טכנולוגיות חדשות, כמו דור 4 ו-5, ולשפר את איכות השירותים הסלולריים בישראל.
על פי נתוני המשרד, כמיליון מכשירים ישנים עדיין פעילים ברשתות הסלולריות בישראל. האתגר המרכזי הוא בקרב האוכלוסייה המבוגרת, שאינה ממהרת להחליף את המכשירים הישנים, בניגוד למגזר החרדי שבו המודעות גבוהה יותר והמעבר למכשירים כשרים מדור 4 מתבצע בקצב מהיר יותר.
במהלך השבועות האחרונים התקיימו פגישות בין נציגי משרד התקשורת לחברות הסלולר, בהן הועלה חשש שהפניות ללקוחות ייחשבו כספאם או הטרדה. המשרד הבהיר כי הוא מעניק גיבוי מלא לחברות בנושא זה, וכי ההודעות הקוליות לא ייחשבו כהפרה של תקנות הספאם.
בנוסף להודעות הקוליות, המשרד הנחה את החברות לפרסם קמפיינים באינטרנט, באמצעי תקשורת ובחשבוניות החודשיות, כדי להבטיח שהמידע יגיע לכלל הציבור. החברות נדרשות גם לספק פתרונות שדרוג נגישים ומשתלמים ללקוחות הזקוקים לכך.
סגירת רשתות דור 2 ו-3 היא חלק ממגמה עולמית, כאשר מדינות רבות כבר סגרו או מתכננות לסגור את הרשתות הישנות לטובת טכנולוגיות מתקדמות יותר.

















תעשו טרייד אין,
זה לא שיש יותר מודעות בציבור החרדי פשוט מוכרים שם טלפונים זבל כך שהפלאפון מדור 3 נהרס אז הוא קונה חדש מדור 4
אך איפה התקופה של הנוקיה 6230 ? סוללה החזיקה שבוע. מי צריך אינטרנט כשיש מחשב ?
קל משקל ונכנס בכל כיס
אז תיסע עם
סוס ועגלה
מה יעשה עכשיו רמי לוי?