משרד התקשורת פרסם היום הבהרה המאפשרת למפעילות הסלולר בישראל להגביר את קצב יידוע הלקוחות לקראת סגירת רשתות הסלולר הישנות בטכנולוגיות דור 2 ודור 3, המתוכננת להתבצע בסוף השנה הנוכחית.
על פי נתוני המשרד, עדיין קיימים כמיליון מכשירי קצה בישראל שאינם תומכים בטכנולוגיות מתקדמות של דור 4 ותמיכה ב-VoLTE, עובדה המחייבת החלפת ציוד נרחבת בחודשים הקרובים.
במכתב ששלח המנכ"ל אלעד מקדסי לבעלי הרישיונות וספקים מורשים לאספקת שירותי טלפוניה ניידת, הובהר כי המפעילות רשאיות ליידע את הציבור באמצעים מגוונים ובתדירות גבוהה יותר מכפי שנקבע בהוראות המקוריות משנת 2021.
"מפעילי הסלולר רשאים ליידע את הציבור באמצעים שונים בדבר הסגירה המתקרבת של רשתות דור 2 ו-3 בסוף השנה, ובכלל כך קמפיינים באינטרנט, באמצעי תקשורת אחרים, ברשתות חברתיות, בשלטי חוצות ונקודות מכירה, ובכל אמצעי שימצאו לנכון", מציין המכתב.
המשרד מאשר למפעילות לעשות שימוש במגוון דרכים להעברת המידע ללקוחות הרלוונטיים, כולל:
- הודעות קוליות ומסרונים עם קישור לאתר החברה שבו יש מידע אינפורמטיבי שאינו שיווקי
- הודעות Flash SMS
- הודעות קוליות קצרות טרום הקמת שיחה למנוי יעד
- שיחות טלפוניות יזומות למנויים
בנוסף, המשרד אינו רואה מניעה שמפעילות הסלולר יציעו למנוייהן הצעות אטרקטיביות להחלפת ציוד קצה בציוד מתאים שיתמוך בדורות החדשים, בכפוף להוראות חוק התקשורת ועקרון "ניתוק זיקה".
ההבהרה מגיעה לאחר שחברות סלולר פנו למשרד בבקשה לאפשר להן ליידע מנויים בתכיפות גבוהה יותר ובאמצעים נוספים, במטרה להאיץ את המעבר למכשירי קצה הפועלים בטכנולוגיות המתקדמות.
משרד התקשורת דורש מהמפעילות להעביר דיווח עד ל-15 במאי 2025 בדבר הדרכים שנקטו ליידוע המנויים והתוצאות של הפעילות בהאצת המעבר למכשירים התומכים בטכנולוגיות החדשות.
יש לציין כי החלטה על סגירת הרשתות הישנות התקבלה כבר ביוני 2021, כחלק ממתווה רב שנתי שתוכנן מראש, במטרה לפנות תדרים לטובת פריסת טכנולוגיות מתקדמות יותר ולשפר את איכות השירות לציבור הרחב.
















