פלאפון מנסה לשכנע: המיזוג עם הוט מובייל כתנאי להשקעות רחבות בתשתיות
מנכ"ל משרד התקשורת הבהיר כי הוא מתנגד למהלך – אך איפשר לחברה להציג את המודל הכלכלי שלה
עו"ד אבי ליכט, המייצג את פלאפון בעסקה לרכישת הוט מובייל, הציג בפגישה שנערכה לאחרונה עם בכירי משרד התקשורת ושנחשפה בזמן אוויר https://zmanavir.co.il/internet/31004 את עמדת החברה שלפיה המיזוג בין השתיים הוא תנאי מרכזי ליכולת לפרוס רשת 5G מלאה בכל הארץ. לדבריו, ללא יתרון הגודל שייווצר מאיחוד החברות יהיה קשה להצדיק כלכלית את ההשקעות הנדרשות, ויכולת ההחזר תעמוד בסימן שאלה. ליכט הדגיש כי פריסה רחבה מצד פלאפון תהווה טריגר משמעותי לכל השוק ותדחוף גם את יתר המפעילים להגביר השקעות בתשתיות סלולר.
ליכט הבהיר כי פלאפון מעוניינת לרכוש את כל פעילות הוט מובייל – ולא רק את בסיס הלקוחות. במקביל, החברה מוכנה להיכנס לדיאלוג עם המשרד על השבת חלק מתדרי הוט מובייל למדינה, ואף הביעה עניין לרכוש תדרים אחרים בהתאם לצורכי השוק. לפי הערכות, המפתח לקבלת אישור רגולטורי למיזוג יעמוד על אופן ניהול התדרים ועל היכולת להבטיח תחרות מתמשכת בענף.
מקדסי מתנגד, אבל נותן הזדמנות
לזמן אוויר נודע כי מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, הבהיר כבר בפתח הפגישה כי הוא מתנגד למיזוג וכי פלאפון תידרש להצגת נימוקים כבדי משקל כדי לשכנע את המשרד בצורך במהלך. עם זאת, מקדסי איפשר לליכט ולנציגי פלאפון להציג את טיעוניהם בלב פתוח ובנפש חפצה. ליכט השיב כי הוא מודע לקושי, אך ביקש הזדמנות להראות כיצד המיזוג עשוי לשרת את השוק כולו, לשפר את איכות הרשתות ולהאיץ את פריסת התשתיות המתקדמות.
בסיום הפגישה הוסכם כי הצדדים ימשיכו בשיחות בתקופה הקרובה. פלאפון צפויה להציג תוכניות השקעה מפורטות ורחבות היקף, בתקווה שהיקפן ומשמעותן יסייעו לקדם את קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים למיזוג.

















נו פלאפון? ואם לא יאושר? מה, תפסיקו להשקיע כי מלא אתם וכל המתחרות שלכם תקעתם רגליים בחול שנים בומקום להתקדם התחלתם לעומד במקום ולהתעסק ברווחיםש מעניינים רק את בעלי המניות? ב\כי בכל אירופה לכולם כמעט יש דור 5 ובישראל אפילוב מרכז הארץ לרוב הציבור אין אוש אתם בתור חזירים מובילים דורשים תוספת כדי ליהנו השד יודע ממה בגלל שיש לכם דור חמישי? אולי תסתמו ותתחילו להכניס יד לכיס ולהשקיע יותר בתשתיותב מקום לזבל את השכל על הטוב שיבוא ללקוח מרכישת או יותר נכון טריפת הוט מובייל???