מלחמת גוג ומגוג פרצה בבזק בעקבות מינויו של תומר ראב"ד לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. ועד עובדי בזק מתנגד בתוקף למינוי וטוען להפרת הסכם ולפיו מינוי היו"ר יהיה בתיאום עימם תוך שהם סבורים שהמינוי של ראב"ד הינו שגוי והוא אינו מתאים לתפקיד.
הוועד טוען שהולך שולל וההבטחה לתאם עימם את המינוי ולא להפתיע אותם הופרה, ובעקבות זאת החליטו בוועד על שורה של צעדים שהראשון שבהם הוא ליידע את כל הגופים המוסדיים המושקעים בבזק, כי תהליך הבחירה בראב"ד היה לא תקין והם מתנגדים לו בכל תוקף.
במכתב למוסדיים כותב איציק בסלו יו"ר ועד העובדים "קיבלנו בתדהמה ובהפתעה גמורה את החלטת דירקטוריון החברה למנות את הדירקטור תומר ראבד לתפקיד יו"ר דירקטוריון בזק, במהלך שכל כולו מחטף שבוצע ע"י בעלת השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט. ראבד, משמש כיום כמנכ"ל ביקום, חברת אחזקות שהפעילות היחידה שלה היא אחזקת מניות השליטה בבזק, וכן משמש כנציגה של בעלת השליטה בבזק )קרן סרצ'לייט האמריקאית ( בדירקטוריון החברה. למעט זאת, למיטב ידיעתנו ראבד נטול ניסיון ניהולי רלוונטי, וודאי שלא כזה הנדרש על מנת לכהן בתפקיד הבכיר ביותר בקבוצת בזק, וניתן להניח כי בכל הליך איתור ומינוי תקין ראבד לא היה עובר אפילו את שלב הסינון הראשוני לתפקיד כה משמעותי. יתרה מכך, עד כה נמסר לנו , לרבות ע"י מר ראבד עצמו , כי דירקטוריון החברה החליט שלא למנות ועדת איתור לתפקיד יו"ר הדירקטוריון , וחלף זאת להטיל על ראבד עצמו את תהליך האיתור והסינון של מועמד מתאים. ראבד, כך נמסר לנו במספר הזדמנויות, ירכז את רשימת המועמדים, יצמצם אותה ויבצע ראיונות לכל המועמדים, ויחזור לדירקטוריון החברה עם רשימת מועמדים מצומצמת שתורכב מהאנשים הבכירים והמנוסים ביותר. היעלה על הדעת שמר ראבד, במקום למלא על התפקיד החשוב שהוטל עליו, יפעל לקדם את עצמו כמועמד יחיד לתפקיד, ושדירקטוריון החברה יקבל זאת ויאשר את המינוי התמוה? התנהלות בעלי השליטה בעניין זה, מחזירה אותנו לימים אפלים בעברה של בזק. אנו רואים לנגד עיננו התכנות לחזרת המעשים שהיו בימי בעל השליטה הקודם, מר שאול אלוביץ. אנו מצפים כי כל שומרי הסף, הגופים המוסדיים המנהלים כספי ציבור ורשויות החוק, לא יאפשרו חזרה לאותם ימים בבזק, שכן הנזקים של אותם מעשים ניכרים עד היום בחברה.
אין כמובן באמור בכדי להאשים את מר אלוביץ משפחתו ומקורביו, והדברים יתבררו רק בבית המשפט, אולם מי שנכווה ברותחין ראוי שיזהר בצוננין. עוד נזכיר כי כפי שפורסם, מתכוונת בעלת השליטה בבזק לממש את אחזקותיה בחברה בעתיד הקרוב, ובתקופה כזו נדרשת זהירות כפולה ומכופלת על מנת להבטיח את האינטרס של יתר בעלי העניין בחברה. שיקולים של בעל שליטה העוסק בהערכות למכירת אחזקותיו עשויים להיות שונים משיקולים של כלל בעלי המניות, ובעניין זה נזכיר שוב את החשדות הקשים כנגד בעל השליטה הקודם בבזק, מר אלוביץ, המתבררים בימים אלה בבית המשפט. רק לאחרונה חתמנו על הסכם עבודה חדש שמטרתו העיקרית הייתה שמירה על איתנותה הפיננסית של החברה. בימים מורכבים אלו ועל רקע כוונת בעלת השליטה לממש את אחזקותיה בבזק. דאגתנו העיקרית הייתה, ועודנה, איתנותה הפיננסית של החברה והמינוי המוצע עשוי לערער את כל הבסיס לאיתנות זאת. יודגש בזק נמצאת כיום בצומת דרכים מורכבת ביותר, עם יחסי עבודה מורכבים העומדים על סף פיצוץ, עם גזרות רגולטוריות קשות העלולות להתקבל בכל רגע, והכל במציאות עסקית מורכבת ובסביבה תחרותית. בשל ההפרדה המבנית בבזק, תפקיד היו"ר ב"בזק" הוא תפקיד של "מנכ"ל על" הנושא באחריות לכלל החברות בקבוצה, דבר הדורש מהאדם הממלא את התפקיד הכרעות עסקיות כבדות משקל, ומכאן הניסיון הניהולי והבקיאות בתחום התקשורת הנדרשים. הציפייה שלנו הייתה, מטבע הדברים, כי ימונה אדם מנוסה המכיר היטב את ענף התקשורת, ובעל הכישורים המתאימים לנווט את הספינה הגדולה הזו אל חוף מבטחים. מעבר לכל האמור לעיל, נציין כי גם הליך הבחירה במר ראבד בדירקטוריון החברה היה לכאורה הליך פסול ובלתי חוקי, ובימים הקרובים תצא פנייה בעניין לרשויות המוסמכות בישראל. מכובדי, אני פונה אליך כמנכ"ל של גוף מוסדי שהינו בעל מניות מהותי בבזק, וקורא לך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותך על מנת לעצור את הליך המינוי. אני מבטיחך כי לנגד עיננו עומדת אך ורק טובת החברה וטובת כלל בעלי מניותיה, שלטעמנו, נפגעה ועוד תמשיך להיפגע באופן אנוש עקב הליך המינוי הפסול שבוצע".
נציין כי המינוי של ראב"ד בתחילת השבוע עבר את אישור הדירקטוריון אך תנאי העסקתו חייבים לעבור את אישור האסיפה הכללית לכשתתכנס.
תגובת בזק: "מינוי יו"ר הדירקטוריון בוצע עפ"י דין, לאחר בחינה ודיון מעמיקים בדירקטוריון ולווה על ידי היועצים המשפטיים, תוך מתן משקל לנסיונו הרב של ראב"ד, כישוריו והכרותו העמוקה עם החברה ותחום פעילותה.
נוכח העובדה שהדירקטוריון החליט לבחור אחד מחבריו, המוכר היטב לכל חברי הדירקטוריון, לכהן כיושב ראש, ובהתאם לנהלי החברה, לא הייתה כל חובה וגם לא צורך מעשי בהקמת ועדת איתור".

















תודה על הכתבה, אני מחכה כבר שבוע לתשובה ממנהל איזור להתקנת סיב ולא מבין למה אף אחד לא חוזר אלי למרות ההודעות והשיחות עם המוקד. חבל שאנשי המוקד לא מודיעים ללקוחות שהם בשביתה וחבל על בזבוז הזמן.