ספקיות אינטרנט מביעות תרעומת על המגעים שמנהל משרד התקשורת עם בזק במטרה לסגור מחירי שוק סיטונאי מתואמים (פסיבי ואקטיבי) במקום לקבוע מחירים על בסיס העבודה הכלכלית שנעשתה במשרד. כפי שדיווחנו הבוקר https://zmanavir.co.il/internet/23637/ המשרד אישר שמתנהלים מגעים עם בזק והדגיש שהמחירים ייקבעו בתיאום רק במידה ויהיו לטובת הציבור.
ספקיות אינטרנט בשוק הסיטונאי אמרו ל-zmanavir בתגובה לפרסום, כי אם זה מה שיקרה והמשרד יתפשר על המחירים ויגיע להבנות מול בזק, הם ידרשו את מסמכי העיגון הכלכליים ובהתאם ישקלו פנייה לרשות התחרות ואף לבית המשפט. לדברי גורם שעימו שוחחנו, מחירי השוק הסיטונאי שהמשרד יקבע לא יכולים להתעלם מהמחירים שכבר נקבעו בשוק במסגרת הסכמים של קונה מרצון ומוכר מרצון במסגרת עסקאות שכבר נעשו בשוק, ובנוסף, המשרד לא יכול להתעלם מכך שהמחירים הסיטונאיים הנוכחיים פקעו כבר מזמן – מה שאומר שחברות התשתית הרוויחו על חשבון משלם המסים רווח עודף כבר זמן רב.
נזכיר שהחברות יכולות לדרוש לחשוף את העבודה הכלכלית שנעשתה ואת המחירים המדויקים שהומלצו על ידי אגף הכלכלה, דרך הגשת בקשה לפי חוק חופש המידע. במקרה כזה, שיגיע קרוב לוודאי לבית המשפט, יצטרך המשרד לנמק מדוע הסכים לוותר על המחיר הסיטונאי שהומלץ על ידי הדרגים המקצועיים, ושנועד להגביר את התחרות ולפעול לטובת הציבור על ידי הורדת תעריפי האינטרנט, ומה היו השיקולים שהנחו אותו.
















