בעלי המניות החדשים של חברת IBC רוצים בהישארותו של יוסי חבר, מנכ"ל החברה, בתפקידו. חבר זוכה להערכה רבה בזכות ביצועי החברה בשנים האחרונות, אשר הובילו להרחבת פריסת השירותים של החברה ליותר מ-2 מיליון משקי בית ברחבי הארץ.
חבר מונה לתפקיד מנכ"ל קבוע באפריל 2022, לאחר תקופת כהונה של מספר חודשים כמנכ"ל זמני. לפני מינויו, שימש כסמנכ"ל כספים בחברת הוט והוא זה שהוביל את המשא ומתן המורכב לכניסתה כשותפה אסטרטגית ב-IBC. אף שחלק מהגורמים בשוק חששו בתחילה שחבר מזוהה יתר על המידה עם הוט, התברר כי מבחינת בעלי המניות החדשים – קבוצת הפניקס ומור גמל ופנסיה – רקע זה מהווה דווקא יתרון משמעותי.
במקביל, על פי הערכות גורמים בתעשייה, סלקום צפויה לממש בזמן הקרוב את האופציה שברשותה ולמכור את חלקה ב-IBC תמורת כ-520 מיליון שקל. עסקה זו צפויה להניב לסלקום רווח הון משמעותי של כמה מאות מיליוני שקלים.
מימוש האופציה יסיים את המחלוקות הממושכות בין IBC לסלקום בנוגע להמשך הרחבת פריסת הסיבים האופטיים ל-2.4 מיליון משקי בית נוספים. במסגרת המחלוקת, סלקום הגישה תביעה משפטית נגד IBC, לאחר שהאחרונה דרשה ממנה לממן את הרחבת הפריסה מעבר ל-2 מיליון משקי הבית שסלקום טוענת שהתחייבה אליהם במקור.
כהכנה לתרחיש זה, ב-IBC כבר ביצעו עבודות כלכליות הבוחנים את השפעת יציאת סלקום על תזרים המזומנים של החברה. הממצאים מצביעים על כך שהחברה לא צפויה להיפגע באופן דרמטי מהיעדר ההתחייבות של סלקום לפריסה הרחבה, אם כי בעלי המניות החדשים יידרשו למצוא פתרונות יצירתיים לאתגר זה.
האסטרטגיה של בעלי המניות החדשים כוללת הרחבת פעילות החברה לתחומים טכנולוגיים מתקדמים נוספים. ב – IBC עצמה מדובר על הקמת חוות שרתים מתקדמות ופיתוח תשתיות כבלים תת-ימיים. בעבר נבחנה גם האפשרות לכניסה לשוק העסקי, אולם נושא זה מצריך בחינה זהירה יותר, שכן IBC תיאלץ להתחרות בלקוחותיה הקיימים – צעד שעלול לערער את מעמדה הייחודי כחברה סיטונאית נייטרלית בשוק התקשורת הישראלי.
















