עדכון: משרד הביטחון פרסם את מכרז הסלולר האזרחי עבור אנשי צה"ל. מדובר באחד המכרזים שבעשור הקודם היו מהגדולים במדינה. העובדה שמשרד הביטחון בכל זאת פרסם אותו בתקופת מלחמה מעידה שהוא כנראה כבר היה מוכן להפצה, או שכפי שמעריכים בשוק הסלולר, הוא פורסם כעת מפני שרבים מבינים שהסיכוי שהצבא יחליף עכשיו ספק סלולרי מאוד נמוך.
סלקום היא ספקית הסלולר האזרחי בצה"ל והיא גם ספקית ציוד הקצה. החברה מפעילה אתר ייעודי עבור אנשי צה"ל שיכולים להיכנס ולהזדהות ולקבל דרכו שירותים. היקף המכרז בשלב הראשון הוא 20 אלף קווים, ובהמשך ישנה אופציה להתרחבות בסדר גודל דומה.
המחירים שמשלמים אנשי צה"ל הם נמוכים מאוד. סלקום כבר די הרבה שנים הספקית של צה"ל ולה יש את הסיכוי הגבוה ביותר להמשיך ולזכות במכרז, ולו מהסיבה שהצבא עסוק במלחמה.
המחירים שמשלמים בתוכנית נעו בעבר סביב ה – 15-20-25 שקלים לחבילה ממוצעת תלוי בגודל חבילת הגלישה והיקף השיחות לחו"ל המוצעים בה. כיום המחירים לא גלויים, אבל עד לפני מספר שנים היו חבילות שסלקום מכרה גם ב – 10 שקלים לחודש עם 50 גיגה. קשה להאמין שמחירים כאלה ייתכנו היום כאשר חבילות חדשות יכללו גלישה ב – 5G אבל מכיוון שהמכרז הוא מכרז דינמי, כלומר כזה שבו המחיר רק יורד עד שאחרון השחקנים מפסיק להוריד, יש מצב שאלו יהיו המחירים גם הפעם.
בשוק יש המעריכים שהסיבה שהמכרז צומצם בהיקפו קשורה לכך שרבים מאנשי צה"ל פשוט מעדיפים את הפרטיות שלהם ואת השליטה שלהם על ציוד הקצה ולכן פשוט לא לוקחים את הקו מצה"ל.
















