דירקטוריון בזק התכנס אמש בפעם השנייה לאשר את מינוי של תומר ראב"ד לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. כצפוי, ההחלטה עברה בשנית כשכל הדירקטורים, למעט הדירקטור מטעם העובדים, הצביעו בעד. פטריס טייב, הדירקטור מטעם העובדים הצביע נגד המינוי, לאחר שבהצבעה הראשונה נעדר מהדיון. הדירקטוריון נאלץ להצביע שוב לאחר שהדירקטור מטעם העובדים איים לפתוח בהליכים משפטיים בעקבות כשלים קשים שנפלו לעמדתו ולעמדת יועצו המשפטי, בהליך ההצבעה והמינוי הקודמים. העובדה שדירקטוריון בזק התכנס בשנית בכדי לאשר את המינוי מלמדת יותר מכל דבר אחר שהטענות של טייב היו מבוססות, וככל הנראה היה חשש כבד בקרב הדירקטורים ובקרב יועציה משפטיים של החברה מההליכים המשפטיים שיפתחו, ואולי אף מהתערבות של רשות ניירות הערך בנושא. גם היום, לאחר ההצבעה הנוספת, לא מן הנמנע שעוד נראה בדיקה של ההליך ע"י גורמים חיצוניים.
גם היום, לאחר ההצבעה הנוספת קשה להבין את השיקולים של קרן סרצ'לייט להיכנס לעימות חזיתי עם העובדים בעניין זה. ראב"ד הוא אמנם דירקטור המכהן מספר שנים וזוכה להערכה רבה מאנשי הקרן, אבל ספק אם בקרן הבינו שמינויו ייצר דם רע כל כך משמעותי עם העובדים. גורמים המכירים את ההליך מקרוב אומרים שבקרן דווקא חשבו להשיג בדיוק את ההיפך. ההנחה שלהם הייתה כי מינויו של ראב"ד גם יעבור בקלות ויזכה לתמיכת הדחצי"ם, שאת חלקם הביא ראב"ד בעצמו, וחלקם נחשבים מקורבים מאד לבעלי השליטה, אבל גם יביא ליציבות וימנע זעזועים בחברה. אחרי שבקרן הבינו את הכאוס שנוצר, אומרים אותם גורמים, היה כבר מאוחר מדי מבחינתם לחזור אחורה.
הכדור עובר עכשיו לגופים המוסדיים שידרשו לאשר את תנאי ההעסקה של ראב"ד כיו"ר. בזמנים רגילים הגופים המוסדיים כמעט ולא מגלים עניין במינויים כאלה, וממעטים מאד להתערב בשיקולי הדירקטוריון. במקרה זה, קשה להעריך. בזק עומדת בפתחו של מאבק קשה מאד ונחוש של העובדים. מי שמכיר מקרוב את הדמויות הפועלות ב,"חמישייה", אותם חמישה ראשי הוועדים בבזק, מבין שאין סיכוי שנראה פה התקפלות אלא בדיוק את ההיפך, החרפה הולכת וגדלה בצעדים הארגוניים כבר בתקופה בקרובה. המחירים שבעלי המניות בבזק ישלמו ילכו ויגדלו. בוועד כבר הודיעו שחלום ביטול ההפרדה המבנית, אולי הערך החבוי הכי גדול שיש בבזק, צפוי להיכנס להקפאה עמוקה. אין דרך להתקדם בנושא כל כך סבוך ומורכב בלי הסכמה ותמיכה של הוועדים בבזק וביס, הפועלים כגוף אחד בימים אלה, והחברה כבר הודתה לאחרונה שהיא הקפיאה את כל הדיונים עם המשרד בנושא.
המבחן הראשון של ראב"ד כיו"ר יהיה לנסות לרכוש את אמון הוועד ולהביא לרגיעה בחברה. במצב הדברים הנוכחי, כשהחשדנות והכעס בשיאם, ולאור חוסר ניסיונו המוחלט בהתנהלות מול ועדי עובדים, תהיה זו משימה כמעט בלתי אפשרית. ראב"ד, ואנשי סרצ'לייט יהיו מוכנים ללא כל ספק לשלם מחירים משמעותיים ביותר כדי להחזיר את השקט לחברה, אבל במצב של חוסר אמון כה גדול קשה לדעת אם זה יספיק. הגופים המוסדיים שהגדילו לאחרונה את חלקם בבזק, יעקבו, מן הסתם, מקרוב אחרי מה שיקרה בבזק בתקופה הקרובה, ויהיה מסקרן לראות כיצד יצביעו באסיפת בעלי המניות הקרובה. אפשר להעריך בזהירות המתבקשת כי גם אם יאשרו את תנאי העסקתו של ראב"ד, נראה אותם פועלים באופן אקטיבי הרבה יותר במתרחש בחברה.
















