אופטימיות זהירה בקרב החברות הסלולריות על רקע חזרת חלק מחברות התעופה הזרות לטוס לישראל. לדברי גורמים בשוק הסלולר מאמצע חודש נובמבר ניתן היה לראות מגמת שיפור ובחודש דצמבר זה הורגש יותר על רקע חופשות חג המולד. עדיין, הרבעון האחרון של 2023 יהיה רבעון פחות טוב בשל המלחמה והשפעותיה לא רק על הטיסות אלא גם בתחום רכישת המכשירים החדשים. לכך כמובן יש השפעה על הכנסות מנדידה בינלאומית שהוא סעיף חשוב מאד ברווחיות החברות הסלולריות.
חשוב לציין שלמרות זאת, קיימת אי וודאות רבה סביב 2024 והחברות בונות תקציב לכאורה רגיל אבל עם מלא הסתייגויות בתוכו. מיותר לציין שהתפתחות חזית צפונית עשויה לגרום לכל ההנחות בתקציב להשתנות באופן קיצוני ולכן הערכה היא שהרבה גם יהיה תלוי בהחלטות רגולטוריות שאיש אינו יודע לחזות.
כך למשל סיוע בהנחות באגרות תדרים יכול להקל מאד על החברות לסיים את השנה עם תוצאות טובות, ואילו אי מתן הנחות באגרות יכולה להשפיע מאד לרעה כי אז המשמעות היא שהחברות ישלמו יותר ממה ששילמו ב – 2023. כנ"ל גם לגבי מחירי השוק הסיטונאי. החברות בשוק מעריכות ששינוי במחירי השוק הסיטונאי והשוק הסיטונאי פסיבי גם יכולים להשפיע על הרווחיות שלהן וגם זו סוגיה שתלויה במשרד התקשורת.
















