מספר האתרים הסלולריים שהוקמו או הוסבו לרשת 5G בחודש פברואר היה נמוך מאוד. מדובר במגמה מתמשכת מתחילת המלחמה, המראה כי חברות הסלולר פשוט מקימות או מסבות פחות אתרים ל-5G. מספר האתרים שהוסבו בחודש האחרון עומד על 5 אתרים בלבד וזה נתון מדאיג. עם זאת, ייתכן שהנתונים טרם הספיקו להתעדכן, ומשיחות שקיימנו עם מפעילים עולה כי בפועל התמונה הרבה יותר טובה.
על פי הנתונים המדווחים למשרד להגנת הסביבה, סלקום הקימה או הסבה בפברואר רק 2 אתרים ל-5G, פלאפון 3 אתרים ו-PHI אף לא אחד. סלקום ממשיכה להוביל בפריסה הגבוהה ביותר של 5G עם 803 אתרים, פלאפון אחריה עם 708, ו-PHI עם 685. מקורות בענף טוענים כאמור כי הנתונים טרם התעדכנו, ו-PHI כבר חצתה את קו 700 האתרים.
בכל מקרה, וגם אם ניקח בחשבון שהחברות פרסו בפברואר מעט יותר אתרים, אנחנו עדיין נתקלים בבעיה חמורה בכל הנוגע למיקומה של ישראל במדדים בינלאומיים מבחינת מהירויות גלישה.
הנתונים החלשים מעניינים בעיקר את משרד התקשורת, המתקשה לקבל את המיקום הנמוך של ישראל בהשוואה לעולם, אך מבחינת החברות הסלולריות הנתונים אינם מרגשים, והן משקיעות בהתאם ליכולתן. החברות משקיעות ומעבות את הרשתות במטרה להתמודד עם הביקושים ובעיקר כדי לספק חוויית גלישה טובה יותר, ללא קשר לטכנולוגיה.
















