בזק פנתה לשר התקשורת שלמה קרעי ולמנכ"ל המשרד אלעד מקדסי, והציגה בפניהם את ההסכם שנחתם עם ועד עובדי החברה בכל הקשור להיתר השליטה. המכתב נשלח לאחר שקרעי הבהיר שמטרתו היא לכרוך בין סוגיות ביטול ההפרדה המבנית, ובקשת בעלי המניות לביטול גרעין השליטה בחברה – מה שיאפשר לבעלת השליטה קרן סרצ'לייט, להתחיל לממש חלק מאחזקותיה בחברה. קרעי מעוניין לטפל בענייני בזק בצורה מאוחדת ולא להפריד בין הסוגיות. הפניה של בזק לקרעי ומקדסי באה בעקבות החשיפה בזמן אוויר בחמישי האחרון https://zmanavir.co.il/internet/27867/ .
בפניה, שנעשתה על ידי מנכ"ל החברה ניר דוד, הוא מציין שבספטמבר 2023 נחתם תיקון 7 להסכם הקיבוצי הכולל פירוט הסדרים במקרה של שינוי בהיתר השליטה או שינוי באחזקות קרן סרצ'לייט. ההסכם מסדיר את התמורה שהעובדים אמורים לקבל במענקים ומנגד מתחייבים לשקט תעשייתי. הוא צירף לפניה את ההסכם שנחתם עם העובדים תוך שהוא מזכיר כי הסכמים קודמים נחתמו גם עם ועדים נוספים בקבוצה.
הפנייה של החברה לשר התקשורת מעידה על לחץ כבד מצד בעלי השליטה, קרן סרצ'לייט, לקבל אישור שיאפשר להם להתחיל לממש את אחזקותיהם בבזק. בעניין זה עמדתו של שר התקשורת, קרעי, היא דווקא עמדה של "המבוגר האחראי". הרגולטור אינו יכול לאפשר זעזועים במבנה השליטה בקבוצת בזק בטרם הוסדרו ענייני ביטול ההפרדה המבנית שהוא אירוע בסדר גודל אחר, המחייב יציבות ניהולית ובעיקר יחסי עבודה תקינים, במיוחד בתקופת מלחמה.
















