חברת פלאפון החלה רשמית את הניסוי בתדרי 800 מגה-הרץ, המשמשים לדור הרביעי והחמישי בסלולר, לאחר שקיבלה את אישור משרד התקשורת. מדובר במהלך אסטרטגי במסגרת המעבר של ישראל לתקינה האירופית והמשך לפריסת רשתות הסלולר המודרניות. הניסוי נועד לוודא שהשימוש בתדרים יתבצע בצורה חלקה וללא הפרעות, לרבות תאימות מול רשת "ניצן" של המשטרה.
המהלך מהווה אבן דרך חשובה ברפורמה שמוביל משרד התקשורת לסגירת רשתות הדור השני והשלישי עד סוף 2025 והקצאת תדרים חדשים לטובת רשתות מתקדמות. משרד התקשורת מחייב את החברות הסלולריות לפנות את תדרי ה-850 מגה-הרץ, שנחשבים לחלק מהתקינה האמריקאית, ולעבור לתדרי 800 מגה-הרץ, התואמים את התקינה האירופית שבה פועלת ישראל. המעבר הזה נדרש כדי ליישר קו עם הסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים, לשפר את יעילות השימוש בתדרים ולהבטיח תאימות לרשתות תקשורת מתקדמות וציוד קצה חדשני.
תדרי ה-800 מגה-הרץ נחשבים לנכס יקר ערך בשוק הסלולר הגלובלי בזכות יתרונותיהם הטכנולוגיים: הם מציעים טווח כיסוי רחב יותר, חדירה משופרת למבנים, ויכולת לתמוך בעומסי תעבורה גבוהים במיוחד באזורים עירוניים. המעבר לתדרים אלה צפוי להקל על העומס בתדרי ה-700 מגה-הרץ שכיום נושאים חלק גדול מהעומס, ולשפר משמעותית את הכיסוי וחוויית המשתמש בכל רחבי הארץ, לרבות אזורים עם קליטה מאתגרת.
בפלאפון מציינים כי מדובר בצעד משמעותי נוסף בהובלת תחום הדור החמישי בישראל. החברה מונה כיום למעלה מ-1.3 מיליון לקוחות דור 5 ומפעילה מעל ל-1,000 אתרי שידור בטכנולוגיה זו. בשנה שעברה אף הייתה הראשונה להפעיל ליבת רשת דור 5 עצמאית (Stand Alone). החברה ממשיכה להאיץ את פריסת רשתות הדור החמישי ברחבי המדינה.
מנכ"ל פלאפון, אילן סיגל, מסר: "מדובר בצעד משמעותי לשיפור תשתית הסלולר בישראל, שכולנו ראינו עד כמה היא קריטית במיוחד בתקופה האחרונה. אנו גאים להיות הראשונים שיוצאים לדרך. המהלך ישדרג את חווית המשתמש ויביא לכיסוי רחב יותר וקליטה טובה יותר בכל רחבי הארץ."
במשרד התקשורת רואים בניסוי חלק מהכנות לסגירת רשתות ה-2G וה-3G והעברת המשטרה לתחום תדרים חדש, כחלק מרפורמה מקיפה שנועדה לייעל את השימוש בתדרים ולהתאים את שוק התקשורת בישראל לסטנדרטים הבינלאומיים. הניסוי של פלאפון קיבל אור ירוק לאחר עיכוב שנגרם עקב המלחמה האחרונה, והיא החברה הראשונה שמוציאה לדרך את המעבר לתדרים החדשים.
















