קרן סרצ'לייט מוכרת: עובדי בזק יקבלו הטבות
ירידה באחזקות סרצ'לייט מפעילה סעיפים בהסכם הקיבוצי
עובדי בזק הוותיקים שפרשו מהחברה עומדים ליהנות ממכירת המניות הנוספת של בעלת השליטה קרן סרצ'לייט. על פי ההסכם שנחתם בספטמבר 2023, ירידה מתחת ל-20% באחזקות בעלת השליטה של בזק תאפשר לעובדים שורה של הטבות. מדובר בתיקון להסכם הקיבוצי, שנעשה על רקע הערכות העובדים למצב שבו החברה תיוותר ללא גרעין שליטה. ירידה נוספת מתחת ל-15% בגרעין השליטה תחייב מענק מיוחד נוסף של 35 מיליון שקל לעובדים. כעת סרצ'לייט יורדת לכ-16% בלבד.
ההסכם חל על יותר מ – 5,000 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד לשנת 2025. הנושאים הקשורים לפרישת עובדים לגמלאות יהיו בתוקף עד 2026. סעיפי ההסכם יוחלו במלואם גם אם שינוי גרעין השליטה יתבצע לאחר מועדים אלו, כדי להבטיח תנאים מיוחדים בהליך העברת הבעלות – אם וכאשר יתרחש.
שמירה על האיתנות הפיננסית של בזק
ההסכם מבטיח שמירה על האיתנות הפיננסית של בזק לטווח הארוך, באמצעות מנגנונים מיוחדים, בהם: שמירה על דירוג חוב, היוועצות עם ארגון העובדים, שמירת השליטה בחברת פלאפון והמשך הפעילות כחברה ציבורית. עוד נקבע כי ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, כמו גם הנוהגים המקובלים בחברה כיום, ישמרו במלואם – הן ביחס לעובדים והן ביחס לגמלאים הנוכחיים והעתידיים.
עיקרי ההטבות לעובדים
-
מענק כספי מכובד אשר יחולק על ידי ארגון העובדים.
-
ככל שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה, נציגות העובדים תוכל למנות נציג עובדים נוסף.
-
שיפור תנאי הפרישה של עובדים במעמד "קבוע ותיק", בדמות הגדלת התוספת השקלית ל-2,400 שקל (מכ – 800 שקל בממוצע כיום).
-
תשלום דמי הניהול לקרן הפנסיה על ידי הנהלת החברה במקום העובדים – מהלך המשפר את פנסיית הגישור בשיעור של 2.45%.
עלות גבוהה למשקיעים המוסדיים
ההסכם חסר התקדים עושה, במידה מסוימת, עוול לבעלי המניות המוסדיים בבזק. עלויות ההטבות והסעיפים הנלווים ימשיכו ללוות את החברה עוד עשרות שנים, בעוד קרן סרצ'לייט – שהובילה את המהלך – עשויה כבר להיות מחוץ לבזק ואולי אף מחוץ לישראל.

















איציק,אליאב,משה וניסים,נציגות עובדי בזק ,שוב פעם מוכיחה שהמנדט שקיבלו מהעובדים לייצג אותם מוכיח עצמו ביתר שאת,אנו עובדי בזק מחזקים מגבים ועומדים מאחורי ההחלטות של הנציגות ב 100%.