משרד התקשורת מתקדם לעבר החלטה על ביטול חובת פריסת נחושת בבזק, כך נודע ל – zmanavir. כיום בזק מחויבת לפרוס נחושת בכל מקום למרות המעבר לשימוש בסיבים אופטיים. יוצא שהחברה פורסת סיבים במקביל לנחושת בכל השכונות החדשות הנבנות, וזאת כאשר המשרד כבר הצהיר בשנה שעברה כי בכוונתו לפעול לסגירת רשת הנחושת ופרסם זאת בפומבי.
ההחלטה הצפויה של המשרד שתאפשר לחברה לא לפרוס נחושת היא חלק מהמדיניות של סגירת הרשת לגמרי, וזה תהליך שיקח שנים והוא אינו פשוט כלל וכלל בגלל השימושים הרבים שנעשים על גבי רשתות הנחושת. כיום חשוב לזכור, שגם הטלפוניה של בזק עובדת על הנחושת ומניבה לה הכנסות כבדות מאד לא רק משירותי אינטרנט שרוב לקוחותיה נמצאים על הרשת הישנה, אלא גם מהרבה מאד לקוחות רדומים שממשיכים לשלם לחברה הרבה מאוד כסף על אחזקת הקו, ואינם עוקבים מספיק אחרי החשבונות שלהם.
צריך לראות את הצד השני של המטבע והוא שגם בבזק לא יזמו פתרון לבעיית הטלפוניה על הסיבים, וזאת מפני שחששו ממצב שבו הלקוחות יתחילו לשאול שאלות בדבר הנחיצות של הקו, או במילים אחרות החברה לא רצתה להעיר את הדוב מרבצו.
רשתות הנחושת משמשות במעליות, בשערים, לאזעקות, חיישנים וכיוצא בזה ולכן הסגירה חייבת להיות מדורגת והיא גם תהיה מלווה בקשיים לא מעטים כיוון שאין כרגע פתרונות זמינים חלופיים לכל השירותים הניתנים על הנחושת, כמו למשל במעליות שתקשורת החירום נעשית על גביה.
אחת השאלות הגדולות המתלוות למהלך היא מי יישא בעלויות הסגירה, והאם זה יהיה רק הציבור שיידרש להחליף התקנים ותשתיות או שגם בזק תידרש לשאת בעלות הזאת ולמצוא פתרונות מסוימים על גבי הסיבים. היבט נוסף הוא שהנחושת היום משמשת לבזק כאמצעי בידול בין הסיבים שעליהם היא גובה תשלומים גבוהים יותר על מהירויות גלישה גבוהות, לעומת הגלישה בנחושת שהרבה יותר זולה ומועדפת על לקוחות שלא רוצים שינויים טכנולוגיים.
בזק יכולה אמנם לספק קצבי גלישה של עד 100 מגה ביט בשניה על גבי סיבים כמו בנחושת, אך בשלב הזה ההבחנה בין התשתיות יותר כדאית לה.
















