"פעם, מי שהכתיב את הקצב בשוק הטלקום היו נוקיה ואריקסון, אך היום הכניסה של ההיפרסקיילרים (Hyperscalers) משנה את התמונה. היה לנו את וואווי (Huawei) הסינית שהתחילה לזנב בהם אך היא יצאה מהשוק המערבי ושחקנים כמו אפל קובעים לאן השוק יילך לא פחות ואולי אף יותר ממה שקובעות נוקיה ואריקסון", כך אומר אורן גבאי מנכ"ל CMG לשעבר המשמש היום כיועץ טכנולוגי לחברות בינלאומיות בפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר https://anchor.fm/zmanavir/episodes/3——-e2007oa
לדברי גבאי היציאה של וואווי חיזקה את אריקסון ונוקיה, אך כששחקן כמו אפל קובע שהשוק יילך ל – eSIM כולם מתיישרים אחריו.
בהתייחסו למאבק המתנהל בעולם מצד שחקני הרשתות הפתוחות Open Ran אמר שרואים שהחדירה נורא קשה והם מחשבים מסלול מחדש. "תחשוב על זה ש – 80% מעלות המוצר הוא הרישיון ולא הברזל. למרות שמפעילים גדולים מפעילים לחצים להכניס יותר ויותר יצרנים חדשים מקרב שחקני ה – Open Ran אני חושב שישנה אופטימיות זהירה לגבי זה ולא יותר מכך. אני חושב שהעולם שלנו, עולם הטלקום, הוא עולם שמרני. את המאיצים רואים בצורה מינורית ושמרנית מאוד. זה לא יפגוש אותנו מחר בבוקר".
"שחקני הענן עדיין לא החליטו איך הם רואים את הענן בטלקום, ואיך הם משתתפים במשחק הזה. הם מבינים היטב שהם צריכים להיות חלק מהמשחק בדור החמישי בגלל מיחשוב הקצה (Edge computing). העובדה שהשחקנים האלה מגיעים לישראל היא מהבחינה הזו בשורה טובה כי הם רואים בישראל אי של שפיות ואני לא רואה מישהו מהם שם דאטה סנטר במדינה אחרת במזרח התיכון".

















אין ולא היתה באמת חברת CMG