איציק בן אליעזר מנכ"ל גילת טלקום, אומר בפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר, שההחלטה להיכנס לשוק האינטרנט, ויצירת מרכז פעילות נוסף לתחום הלוויינים, נובע מהתפיסה שגילת חייבת עוד קו פעילות שיישב על אותה פלטפורמה, כדי להחזיק את כל הוצאות ההפעלה של החברה.
בהתייחסו לסוגיית הקשר בין לוויין וסלולר אומר בן-אליעזר שבסוף מה שמניע החלטה איזו טכנולוגיה תתפוס "זה מה באמת פיסיקלית הכי יעיל והדבר השני זה איזה שחקן מאמץ איזו טכנולוגיה. כי בסוף בחירת הטכנולוגיה משליכה על הייצור. עלויות הייצור ההמוני מוזילים את הטכנולוגיה. לוויין צריך כשאין יכולת לייצר קשר קרקעי או באמצעות תווך פיסי או גלי רדיו. במקרים שעלות הייצור היא יקרה, הלוויין הוא בעצם תא סלולרי באוויר ובאופן מאד נוח יחסית אפשר לשדר אליו ולקלוט ממנו ובגלל הגובה שלו הוא מאפשר יכולת כיסוי גדולה. יש מקרים שהלוויין הוא היעיל ביותר. אבל הפיסיקה היא כזאת שבגלל המרחק מכדור הארץ הוא מחייב רמות הספק מאד גבוהות בשידור. אתה יכול לתאר לך שאנטנה סלולרית שנמצאת בתוך מכשיר סלולרי לא באמת יכולה לספק את ההספקים הנדרשים ולכן היא תהיה תמיד מוגבלת עבור הסלולר. זה יעבוד והמחיר לביט יהיה מאד גבוה, אבל יש יישומים שהדבר יכול להתאים להם".
עוד ציין כי שאלת הרווחיות בשוק האינטרנט תלויה רבות בצעדים שמשרד התקשורת יעשה כדי לאפשר תחרות אמיתית, ואם אכן המשרד יפחית את העלויות הכוללות בשוק הסיטונאי שזה אומר גם את מחירי התשתיות הפסיביות וגם את מחיר הגישה לאינטרנט (BSA), ניתן לייצר תחרות אמיתית שתהיה טובה לכולם. הוא אמר שכרגע הוא מתקדם עם ביסוס החדירה לשוק שמתקדמת כמתוכנן ובהמשך בכוונתו לפעול להורדת המחירים בשוק הסיטונאי.
















