דרמה בשוק הסלולר באנגליה. עסקה שתיצור את מפעילת הסלולר הגדולה במדינה נחתמה על ידי וודאפון והאצי'סון המחזיקה במותג 3. הקבוצה הממוזגת תכלול רק את הפעילות בבריטניה, תהיה בבעלות מרבית של וודאפון עם 51% מההון. המיזוג, אם יאושר על ידי הרגולטורים, ייצור קבוצה עם 27 מיליון לקוחות סלולריים ביחד. המשמעות היא ש-EE בבעלות BT תאבד את מעמדה מספר אחת בשוק לפי מספרי הלקוחות. המיזוג גם יביא לכך שהקבוצה המשולבת תעקוף את O2. עם זאת, העסקה טרם אושרה על ידי הרשויות באנגליה וישנם הרבה הערכות האם העסקה תיתקל בהתנגדות או שתעבור תחת תנאים.
שתי הקבוצות אמרו כי ישקיעו 11 מיליארד ליש"ט במשך 10 שנים כדי ליצור, מה שהם תיארו כאחת מרשתות ה-5G העצמאיות המתקדמות באירופה. בתקשורת הבריטית פורסם שהאצ'יסון הבעלים של 3 טענו שללא המהלך היא תצטרך לצמצם את השקעותיה בבריטניה. על פי התוכניות, לוודאפון יש אופציה לרכוש את חלקה של האצ'יסון שלוש שנים לאחר השלמתה, הצפויה עד סוף 2024. את החברה הממוזגת ינהל המנכ"ל הנוכחי של וודאפון בריטניה, אחמד עיסאם, ויביא לחיסכון שנתי של 700 מיליון ליש"ט עד השנה החמישית.
בדומה למה שקרה בישראל כאשר המדינה סירבה לאשר להאצ'יסון את השליטה בפרטנר, מה שהוביל למכירת החברה לקבוצת גבאי-הפניקס, הודיעו ארגוני העובדים כי העסקה צריכה להידחות על ידי הממשלה מסיבות ביטחוניות, בהתחשב בכך שהאצ'יסון ממוקמת בהונג קונג שבשליטת סין. במסגרת תוכנית המיזוג, כרגע אין כסף שמועבר בעסקה. במקום זאת, הוא יושלם באמצעות התאמת חוב.
העסקה, במידה והיא תאושר, תהווה סמן ימני עבור מדינות נוספות באירופה, שסירבו לאשר מיזוגים שמביאים את השוק ל – 3 שחקנים בטענה שהדבר יפגע בתחרות. מאידך, הקושי למממן את ההשקעות הנדרשות בהקמת רשתות סלולריות מתקדמות, הוביל לכך שהמחירים הזולים במדינות אירופה, פגעו בקידמה הטכנולוגית וגרמו לפיגור של אירופה אחר העולם.
















