המפעילים מבקשים ממשרד התקשורת להפסיק גביית תשלומים לקופת התימרוץ אחרי שכבר שילמו 180 מיליון שקל בשתי פעימות. קופת התמרוץ משמשת לצורך הקצאת כספים המיועדים לתימרוץ חברות שמתחייבות לפרוס סיבים אופטיים במקומות שבזק ויתרה על הפריסה בהם במסגרת חובת השירות האוניברסלי המוטלת עליה.
לאחרונה דיווחנו שמשרד התקשורת פנה למפעילים https://tinyurl.com/2bfssbjq וביקש מהם עדכון על היקף ההכנסות שלהם ב- 2022 וזאת לטובת גבייה נוספת של כספים עבור קופת התימרוץ. המפעילים משלמים חצי אחוז מהכנסותיהם השנתיות לקופה שכאמור מממנת את הפריסה באזורי התימרוץ.
המשרד ערך כבר שני מכרזי תמרוץ שבהם גייס 180 מיליון שקל, ובקופה נותרו עוד כ – 15 מיליון שקל שלא נוצלו. היקף משקי הבית שלא "כוסו" עד עתה מוערך בכ – 12 אלף משקי בית שרבים מהם נמצאים בכפר עקב שבמזרח ירושלים, וחלקם באזורי תעשייה ושכונות קטנות.
לטענת המפעילים, 15 מיליון שקל הם סכום גדול דיו על מנת לתמרץ את הכיסוי באותם אזורים שנותרו, ולכן אין שום סיבה לדרוש מהם "למלא" את הקופה במלואה מחדש. בחישוב גס מדובר בסבסוד של 1,250 שקל למשק בית – סכום גבוה מאד על פי כל קנה מידה.
המפעילים אומרים שבכל מקרה במידה ויתברר שהכסף בקופה לא מספיק להשלמת הפריסה היכן שהמשרד רוצה, הרי שניתן למצוא פתרונות יצירתיים לכיסוי היתרה, וממילא מדובר בכסף קטן. גורמים במשרד התקשורת אומרים בתגובה שהם ערים לנושא ולא דוחים אותו על הסף.
















