דירקטוריון קצא"א ידון ביום ראשון בהסכם העקרונות שהושג בין המדינה והחברה בדבר התנאים שיאפשרו לחברה להשתמש בתוואי שלה בין אשקלון לאילת, וזאת לטובת הנחת כבל אופטי. הכבל שתניח קצא"א מהווה מעין דרך בשמים דיגיטלית, והוכתר תחת השם הכבל של אברהם על שם הסכמי אברהם. המדינה רוצה להבטיח שהכבל יהיה פתוח לטובת כל מי שרוצה להשתמש בתוואי בין אם בדרך של הנחת סיב עצמאי או בדרך של חכירת סיב אפל.
מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית רבה, משום שמבחינה גיאופוליטית הוא מייצר תחרות גדולה מאוד למצרים שהיא ההאב הגדול ביותר באזור למעבר סיבים אופטיים המחברים בין אירופה לאסיה. פתיחת נתיב נוסף דרך ישראל הוא אירוע שייתכנו לא השלכות שכן מדובר במקור הכנסה מאוד חשוב למצרים. בתעשייה אומרים שבכל מקרה מצרים תפוצה בדרך כזו או אחרת אבל מנגד אי אפשר להמשיך ולהיות כבול על ידה ולתת לה לנצל את התוואי שלה דרך תעלת סואץ עם מחירים מאוד גבוהים.
נדגיש שחלק מהתנאים שבהסכם, שכרגע לא ניתן לפרסמו, הם תנאים פומביים ושווים עבור כל מי שירצה להשתמש בכבל.
קצא"א תחויב לבנות את הכבל כאשר התנאי שהוצב לה זה שמראש היא תידרש להעביר את זכויות השימוש בכבל לאחת מחברות התקשורת בארץ.
ישנם גורמים לא מעטים שרוצים להצטרף לפרויקט בין אם כמשקיעים או כאלה שמעוניינים לפרוס עצמאית ובכל מקרה עוד נשמע עליו רבות.

















I every time spent my half an hour to read this website's content everyday along with a mug of coffee.