משרד התקשורת בוחן הצעה לפיה המדינה תממן הקמת אתרים סלולריים ביהודה ושומרון. הרעיון הוא לאפשר לחברות פרטיות להקים את האתרים בסיוע של המדינה, או דרך חיוב המפעילים לעבור דרך אותן חברות פרטיות. המטרה היא לפתור את בעיית הכיסוי הסלולרי ביו"ש באמצעות הקמת אתרים שיתופעלו על ידי גורמים פרטיים וימכרו את הכיסוי לחברות הסלולריות. נדגיש כי מבחינת החברות צפויה התנגדות למהלך, אבל מנגד כאשר אין פתרון לבעיה, והחברות לא מצליחות להקים אתרים ולספק כיסוי – האופציה של כפיית פתרון רק הולכת ומתגברת. במשרד התקשורת אישרו כי הנושא נמצא בבחינה.
בעיית הכיסוי הסלולרי ביהודה ושומרון קשה מאד לא רק בגלל הקשיים הטופוגרפיים, אלא בעיקר בגלל הסירוב של יישובים רבים לאפשר הקמת אתרים סלולריים בשטחם. במרבית היישובים ביהודה ושומרון, דורשים מהחברות להוציא את האתרים אל מחוץ ליישובים והדבר כמעט ובלתי אפשרי.
בקרב החברות הסלולריות נשמעת ביקורת חריפה מאד כלפי התנגדות יישובים ביו"ש לאפשר הקמת אתרים בשטחם. בכיר איתו שוחחנו הגדיר זאת כחוצפה "אנחנו רוצים להקים אתרים, ואנחנו מודעים לבעית הכיסוי, אבל בוא ותראה כמה פעמים רצינו להקים וכבר היינו מוכנים עם ציוד והכל, ותושבים לא נתנו לנו להיכנס ליישוב. אנחנו לא יכולים להקים אתרים מחוץ ליישובים מפני שאין מי שישמור עליהם והחברות לא מסוגלות לממן שמירה 24 שעות על כל אתר שלא נדבר על הקושי הביטחוני".
הוא אמר כי יכול מאד להיות שאם המדינה הייתה נותנת לנו אישורים להקים אתרים ביישובים, לא הייתה בעיית קליטה ביו"ש, אמר.

















כמה פעמים טוחנים את העניין הזה. שהממשלה תממן וגמרנו.