יחסי העבודה בבזק מתחממים מאד, ויגיעו בקרוב, כך נראה כרגע, לנקודת רתיחה שאחריה בזק כבר תראה אחרת. מה שהיה נראה בהתחלה כמשבר נקודתי, מתחיל ללבוש צורה של אירוע מסוג אחר, שבר עמוק ומשמעותי. ועדי העובדים בקבוצת בזק מאוחדים כפי שלא היו מעולם, והמסרים שהם מעבירים מלחמתיים ונחושים. יו"ר הוועד בבזק, איציק בסלו, הצליח לייצר חומה אחידה של ועדי הקבוצה העומדים מאחוריו באופן גורף ומלא, דבר שאיש מקודמיו לא הצליח לעשות.
צריך לומר בכנות שמדובר באירוע שקל היה לחזות מראש. קרן סרצ'לייט, מורכבת אמנם מקבוצה של אנשי כספים חכמים אבל נטולי כל הבנה במציאות הישראלית ובאנשים עצמם. לא ברור לחלוטין מה גרם להם למנות לתפקידים הכי בכירים שניים מהמנהלים שמאז ומתמיד היו חסרי כל יכולת להתנהל מול עובדים, גם היו"ר גיל שרון וגם המנכ"ל רן גוראון, וכל זאת בחברה שהניהול שלה מחייב בעיקר התנהלות חכמה ובניית אמון מול ועדי העובדים החזקים.
ועד העובדים בבזק הוא, ככל הנראה, הוועד החזק והמתוחכם מכל ועדי העובדים בישראל, זוכה לגיבוי חסר פשרות מאלפי העובדים בחברה. יו"ר הוועד, איציק בסלו, החל בשבועות האחרונים לסמן לבעלת השליטה, קרן סרצ'לייט את הדרך החוצה, וכבר כעת ברור שאם סרצ'לייט לא תבין את הסימנים הם ילכו ויחריפו.
נדמה שיותר מזה שהוועד רוצה בעל שליטה חדש, הוא רוצה שסרצ'לייט יקחו איתם את היו"ר שרון והמנכ"ל גוראון. אין שום סיכוי שנאפשר שלטון מנהלים בבזק, אמר איציק בסלו יו"ר הוועד, כשמה שבעצם הוא אמר זה שזמנם של שרון וגוראון קצוב. סביר שבתקופה הקרובה נראה בהחרפה של הצעדים שינקוט הוועד, עד שבעלי השליטה יבינו את הרמזים. יתכן שההחרפה תופנה לדוד פורר, שכבר במשבר האחרון בחברות הבנות סומן כחולייה החלשה והותקף אישית למרות שכמעט לא היה מעורב בניהול החברה. אם ועד העובדים בבזק יבחר באסטרטגיה דומה, מה שראינו בחברות הבנות היה קייטנה לעומת מה שצפוי לו.
בקרוב גם יתחילו בבזק טקסי הרמת הכוסית לחגי תשרי, שבדרך כלל משמשים להעברת מסרים לעובדים ע"י יו"ר הוועד ומנכ"ל החברה. השנה, ספק אם נראה את המנכ"ל מוזמן בכלל לטקסים ואם יוזמן ספק אם יעז להגיע. כך או כך נראה שהחרפה קשה שתשאיר את בזק מוכה וחבולה היא בלתי נמנעת כשהמחיר ייגזר בעיקר על ידי התנהלות קרן סרצ'לייט שעד כה שמרה על ריחוק מחושב מהעובדים כיאה לחברה אמריקאית.
















