דוח חדש מטעם GSMA מדגיש את התפקיד האינטגרלי של הטכנולוגיה הסלולרית בהשגת יעדי הפיתוח ברי-קיימא של האו"ם, תוך הדגשת הצורך להאיץ התקדמות. בנקודת האמצע ליעד 2030, תעשיית הסלולר הגבירה את ההשפעה שלה על מדדי הקיימות Sustainable Development Goals שקבע האו"ם ועל פי המימצאים מדינות עם קישוריות סלולרית גבוהה יותר מצליחות גם בכלל ההישגים ב-SDGs.
על פי הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר כמעט 2 מיליארד בני אדם נוספים קיבלו גישה לאינטרנט דרך סלולר ב-7 השנים האחרונות. עד 2022, 57% מהאוכלוסייה העולמית השתמשו באינטרנט סלולרי. קישוריות זו מאפשרת גישה לשירותים קריטיים כמו חינוך, בריאות ופיננסים.
אך הדו"ח מראה גם תמונה פחות טובה. מגיפת הקורונה, המלחמה באוקראינה ואסונות הקשורים לאקלים האטו ההתקדמות המקרטעת ממילא של ה-SDGs. בינתיים, משבר יוקר המחיה השפיע על הכלכלות עם האוכלוסיות הפגיעות ביותר על ידי עליית מחירי האנרגיה והמזון. הערכה ראשונית של האו״ם ל־140 מדינות עם יעדי SDG שיש להם נתונים שניתנים למדידה, מראים שרק כ-12% מהן נמצאים על המסלול. קרוב עד מחצית מהמדינות מראות התקדמות, אבל הם בסטייה בינונית או חמורה מהמסלול, וכן 30% לא הראו שינוי או נסוגו מתחת לקו הבסיס של 2015.
ההשלכות חמורות. לפי הנתונים הללו 575 מיליון בני אדם עדיין יחיו בעוני קיצוני בשנת 2030 ורק כשליש מהמדינות יעמדו ביעד להפחית במחצית את רמות העוני הלאומי. יתר על כן, העולם חזר לרמות רעב שלא נראו מאז 2005. מחירי המזון נותרו גבוהים יותר במדינות מאשר בשנים 2019-2015. לכן נדרש שינוי מהותי – במחויבות, סולידריות, מימון ופעולה – להעלות את העולם על דרך טובה יותר, לתעשיית המובייל יש תפקיד חשוב בדרך לשינוי.
הסלולר הוא הכלי העיקרי (במקרים מסוימים, בלבד) לרוב האנשים בעלי הכנסה נמוכה ובינונית המאפשר נגישות לאינטרנט. הוא מספק גישה למידע קריטי ושירותים כגון חינוך, בריאות ושירותים פיננסיים, כמו גם הזדמנויות אחרות.
















