משרד לתקשורת שוקל להחיל מחדש את "חבילת הקורונה" לנוכח המצב הביטחוני, והחלטה על כך צפויה כנראה כבר בימים הקרובים. בעקבות המצב הביטחוני המורכב שנוצר לאחרונה וסגירת מערכת החינוך, משרד התקשורת שוקל להחיל מחדש את "חבילת הקורונה" – הסדר מיוחד שנועד למנוע חיוב יקר מדי עבור חריגה ממכסת דקות השיחה בחבילות הסלולר. המהלך אמור בסופו של דבר לסייע למגזר החרדי שאת רוב הלימוד עושה דרך הסלולר בהיעדר אינטרנט נפוץ דיו שניתן לעשות בו שימוש בריכוזי אוכלוסייה חרדים.
במכתב שימוע שפורסם, המשרד מפרט כי בדומה לתקופת הקורונה, צפוי שהמעבר ללמידה מרחוק יגרום לעלייה משמעותית בהיקף השימוש בדקות שיחה בסלולר. מבנה התעריפים כיום כולל תשלום קבוע עבור מכסת דקות, ותוספת תשלום גבוהה יותר עבור כל דקת חריגה. חריגה משמעותית עלולה להביא לתוספת תשלום חריג ובלתי סביר של מאות שקלים.
לפיכך, המשרד מציע לקבוע תקרת תשלום חודשית מרבית עבור דקות חריגה, כפי שנעשה בתקופת הקורונה. ההצעה היא שתקרה זו תעמוד על 29.9 שקל לחודש, ותכלול עד 1,500 דקות חריגה במחיר מוזל של עד 2 אג' לדקה.
ההסדר המוצע אמור להיכנס לתוקף מיידי לתקופה של 45 יום, ויוארך בהתאם למשך תקופת הלימודים מרחוק. המשרד הזמין את חברות הסלולר להגיב להצעה עד לתאריך ה-13 באוקטובר.
על התוכנית הזו נמתחת ביקורת לא פשוטה מצד החברות: בכירים בחברות טוענים שהמשרד מבקש לתמחר חבילת דקות במחיר של 2 אג' לדקה כשתעריף קש"ג בסלולר עומד נכון להיום על 4.8 אג'. הם מצפים מחברות הסלולר לסבדסד עלויות, ובמלים אחרות לסבסד את המגזר החרדי, במקום שהמדינה תעשה זאת. נזכיר כי החברות בקורונה ספגו הפסדים של מיליונים בעקבות ההסדר הזה. נדגיש שגם הלקוחות הכשרים מקבלים חבילות של עד 9000 דקות שזו מכסה עצומה גם ביחס לעת הזו.
















