משרד התקשורת שוקל לדחות את מועד השלמת ההליכים אחרי מכרז התדרים האחרון. המשמעות היא דחייה בתשלומי אגרות התדרים. מדובר בתדרי ה – 26 גיגה הרץ והתשלומים בגין אגרות תדרים אלו הוא טיפה בים מבחינת החברות שמשלמות מעל 350 מיליון שקל בשנה.
נסביר שאגרות התדרים שמשלמות החברות הסלולריות אינו בסמכות משרד התקשורת אלא בסמכות משרד האוצר. לכן התוכנית של משרד התקשורת היא לדחות את השלמת הליכי הזכייה במכרז כדי שהחברות לא ישלמו אגרות תדרים, וזאת מכיוון שהמשרד ניהל את המכרז.
מבחינת החברות הסלולריות העול הכבד הוא כאמור אגרות התדרים הכוללות. האגרות עבור התדרים ב – 26 גיגה לא משמעותיות בכלל. נזכיר שהחברות מבקשות במקביל ממשרד התקשורת הארכה בהנחות שניתנו להם עבור התדרים שרכשו במכרז ה – 5G.
















