משרד התקשורת מחריף את הצעדים נגד חברות התקשורת שלא יעמדו בדרישות הכיסוי ביו"ש. הבוקר הודיע המשרד כי הוחלט להטיל עיצומים כספיים נגד חברות שלא יעמדו בדרישות הרישיון מבחינת כיסוי ביו"ש כפי שקורה בכל רחבי הארץ. לדברי המשרד המהלך מגיע במקביל להחלטה לסייע לחברות הסלולריות להקים אתרים ביו"ש, למרות שאיש אינו יודע כיצד ואיך הסיוע הזה ייראה וסביר להניח שבראש ובראשונה הרחבת הפריסה תהיה בבסיסי צבא שם קל יותר להוציא אישורים. משרד התקשורת רוצה לייצר הקלות ועיצומים במקביל והוא לא רואה בכך סתירה.
נזכיר שלפני כשבועיים שר התקשורת בצלאל סמוטריץ' הנחה להקצות 50 מיליון שקל לטובת סיוע בהקמת אתרים סלולריים ביו"ש מתוך כספי הקרן החיצונית. שר האוצר נימק זאת בצורך הביטחוני במכתבו וטען אף כי העיצומים לא יסייעו לזירוז הקמת אתרים לפי משרד התקשורת.
קמ"ט תקשורת במינהל האזרחי הופקד על המתווה, אך כרגע לא ברור איך הוא הולך להיראות בכלל. במשרד רוצים להקים עשרות אתרים ביו"ש בתוך מספר שבועות אבל זו משימה שהיא בלתי אפשרית כמעט והיא תדרוש הרבה יותר זמן כי לחברות גם אין עשרות אתרים זמינים וגם כי פשוט אין יכולת להקים אותם ללא הסדרה כזו או אחרת.
בהודעה שפרסם שר התקשורת שלמה קרעי הוא מציין כי לבקשתו, חתם מפקד פיקוד המרכז על צווים שיאפשרו הטלת עיצומים על חברות תקשורת ביהודה ושומרון אשר יפרו את הוראות רישיונן.
נמסר שיחידת קמ"ט תקשורת במנהל האזרחי ביו״ש תבצע פיקוח ואכיפה על מתן שירותי תקשורת ביהודה ושומרון כמו בכל רחבי הארץ כאשר הצפי הוא לזירוז של הקמת אתרים סלולריים חדשים, פריסת תשתיות נייחות ועוד -שיביאו לרווחת התושבים ואף יתרמו להצלת חיי אדם.
חשוב לשים לב שבהודעה מדובר לא רק על סלולר אלא על פריסה גם של תשתיות נייחות. זה אומר שחלק מהחברות הנייחות יידרשו לכלכל את צעדיהן מחדש בנושא הזה, אבל אל דאגה ישנן חברות שמשרד התקשורת הפך את הויתור באכיפה עליהן לשיטה ואולי עדיף היה שלא היה דורש זאת כלל.
מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, חתם אמש (ב') על צווי עיצומים שיאפשרו לראשונה הטלת עיצומים כספיים על חברות התקשורת, אם יפרו את מחויבויותיהן ברחבי יהודה ושומרון, בדומה לשאר הארץ.
הצווים, שנכתבו לאחר מאמצים רבים מצד יועמ"ש איו"ש, אנשי המינהל האזרחי ובתוכם יחידת קמ״ט תקשורת, יחייבו בין היתר את חברות הסלולר להעניק לצרכנים קליטה וכיסוי ב-95% מכבישי יהודה ושומרון בדומה למחויבותן בשאר הארץ.
בחודשים האחרונים ישנה פעילות ענפה של חברות הסלולר להגברת הפרישה הסלולרית ברחבי יהודה ושומרון ועדיין נדרשת הגברת הקצב. בנוסף, מתבצעת פרישה אינטנסיבית של סיבים אופטיים ביו"ש.
הצווים ייכנסו לתוקף במרץ 2024.
















