במשרד התקשורת גובשו מספר המלצות ראשוניות שיועברו לצוות תקומה לקראת השיקום של עוטף עזה. הכיוון הוא לבנות את תשתיות התקשורת מחדש כאשר הכוונה היא לבנות אותן כהכי מתקדמות שניתן. מי שמרכז את עבודת המשרד מול תקומה הוא סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת טל אלימלך.
מדובר בתשתיות סלולר 5G הכוללות גיבוי חשמלי וכן תשתיות סיבים אופטיים שיחברו את כל היישובים וכל מתקני התקשורת השונים באזור. במשרד התקשורת אישרו שזה הכיוון אך לא פירטו. נושא הגיבוי החשמלי הוא קריטי היות והסתבר שהבעיה המרכזית של תשתיות התקשורת הייתה היעדר גיבוי חשמלי לטווח מספיק ארוך. כלומר היו אתרים שנפגעו פיסית אבל זו לא הייתה הבעיה המרכזית, אלא כאמור היעדר חשמל שאילץ להכניס גנרטורים להפעלת אתרים סלולריים והכנסת משאיות סולר שיתדלקו את הגנרטורים עד שרשת החשמל תוקנה. כעת במשרד התקשורת מעוניינים להבטיח שהגיבוי החשמלי יחזיק בין 24-48 שעות לפחות.
בראש צוות התכנון ובינוי שיעסוק גם בתשתיות התקשורת עומד אביאל פנסאפורקאר בכיר לשעבר במשרד ראש הממשלה. עד יולי הוא שימש כסמנכ"ל ומנהל אגף פנים תכנון ופיתוח במשרד ראש הממשלה.
















