חברת אריקסון מעריכה שכמעט אחד מכל חמישה מנויים סלולריים עולמיים יהיו מנויים ל-5G עד סוף 2023, כאשר הצמיחה מתגלה כקשיחה למרות אתגרים כלכליים מתמשכים וחוסר יציבות פוליטית בכמה שווקים. הנתון מופיע במהדורת נובמבר 2023 של דו"ח הניידות של אריקסון, המעריך שיתווספו 610 מיליון מנויים חדשים ל-5G בשנה הנוכחית 2023 – עלייה של 63% לעומת 2022 – ויעלו את סך הכל העולמי ל-1.6 מיליארד.
בשש השנים שבין סוף 2023 לסוף 2029, צפויה צמיחה של יותר מ-330% במנויי 5G העולמיים – מ-1.6 מיליארד ל-5.3 מיליארד. צפוי כי כיסוי 5G יהיה זמין ליותר מ-45% מאוכלוסיית העולם עד סוף 2023 ו-85% עד סוף 2029. צפוי שצפון אמריקה ומדינות המפרץ יהיו בעלות שיעור החדירה האזורי הגבוה ביותר ל-5G בסוף 2029, עם 92%. אירופה המערבית צפויה לעקוב אחריה עם חדירה של 85%.
פרדריק יידלינג, סגן נשיא בכיר ומנהל רשתות באריקסון, אמר: "עם יותר מ-600 מיליון מנויים ל-5G שהתווספו בעולם השנה, ועלייה בכל האזורים, ברור שהביקוש לחיבור בעל ביצועים גבוהים הוא חזק. הפריסה של 5G נמשכת ואנחנו רואים עלייה במספר רשתות 5G עצמאיות המופעלות, המביאות הזדמנויות לתמיכה ביישומים חדשים ודורשים יותר עבור צרכנים ועסקים".
צריכת הנתונים הממוצעת הגלובלית לכל סמארטפון ממשיכה לצמוח. התעבורה הסלולרית הכוללת צפויה לצמוח פי שלושה בין סוף 2023 לסוף 2029 – מיוחס לגורמים כגון שיפור יכולות המכשירים, עלייה בתוכן אינטנסיבי בנתונים ושיפורים מתמשכים בביצועים של רשתות הסלולר.
פיטר יונסון, עורך בכיר של דו"ח הניידות של אריקסון אמר: "קצב צמיחת הנתונים ברשתות סלולריות משקף בבירור את התשוקה של הצרכנים ליישומי פס רחב נייד משופרים. מגמה זו תתגבר בקצב ככל שיותר צרכנים ברחבי העולם יאמצו את ה-5G ויופיעו יישומים חדשים, מה שיגרום לצמיחה נוספת בתעבורת הנתונים. מכיוון שרוב התעבורה נוצרת בתוך הבית, שם אנשים בדרך כלל מבלים את רוב זמנם, יש צורך גובר להרחיב את כיסוי 5G בטווח בתוך הבית והן מחוצה לו כדי להבטיח חווית 5G מקיפה בכל המיקומים".
















