שר התקשורת שלמה קרעי מותח ביקורת על ייעוץ משפטי פיקוד מרכז ועל ייעוץ משפטי משרד האוצר המעכבים לטענתו הקצאת 50 מיליון שקל לטובת האצת פריסת אתרים ביהודה ושומרון. לטענת קרעי, מבחינתו שיאפשרו גם לחברות פלשתינאיות לעלות על אתרים סלולריים העיקר שיאפשרו את הקצאת הכסף וניתן יהיה להקים אתרים חדשים.
קרעי אמר כי קיים מתווה שגובש על ידי קמ"ט יו"ש במשרד התקשורת שיאפשר לזרז הקמת אתרים נוספים, אך משפטנים בפיקוד מרכז ובמשרד האוצר מעכבים אותו. הוא אמר את הדברים בדיון בכנסת בשבוע שעבר.
נזכיר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה להקצות 50 מיליון שקל מכספי הקרן החוץ תקציבית, לטובת הקמה של 50-60 אתרי סלולר ביו"ש, וביחד עם משרד התקשורת סוכם כי הבנייה תהיה מהירה ביותר, כלומר בתוך מספר שבועות.
אלא שנכון לעכשיו הכסף לא עבר וכנראה שיש בעיה משפטית להקצותו, ובמקביל גם לא ברור מה המתווה שיאפשר הקמה של אתרים במהירות כזאת. נזכיר שהקמת אתרים היא אירוע סבוך שיכול לקחת שנה-שנתיים עד שמשיגים אישור להקמתו. ביו"ש כבר ציינו ישנה מורכבות ביטחונית שמתווספת לקושי, ובקרב החברות הסלולריות טוענים שאיש לא דיבר איתם על מתווה הקמה כלשהו מה גם שהם צריכים להתארגן על מספר כזה של אתרים במכה אחת. נזכיר גם שבקרב החברות מאד כועסים על כוונת משרד התקשורת לקנוס אותם במידה ולא יקימו אתרים ביו"ש ביד אחת רוצים לסייע וביד השנייה לקנוס.
אחת הסוגיות הבעייתיות באירוע היא גם כיצד מקצים את הכסף, במובן של האם מקצים אותו לחברות באופן ישיר או שמקצים אותו לחברות שמתמחות בהקמת אתרים ואז לאפשר לחברות הסלולר לשכור מהן את האתרים. הכסף מיועד בין השאר להקמת אמצעי בטיחות סביב האתרים כגון מצלמות אבטחה, גדרות וכד'. איך הכסף יוקצה לטובת זאת – לא ברור.
















