השימוע שפרסם משרד התקשורת בנושא הקפאת המחירים החלקית של מחירי השוק הסיטונאי, והשוק הסיטונאי הפסיבי מעוררות כעס רב בשוק בקרב ספקיות האינטרנט הקטנות. משיחות עם חלקן עולה תהייה קשה בשל העובדה שהמשרד לא מוכן לקבוע את המחירים בשוק הסיטונאי על בסיס בנצ'מרק של עסקאות קיימות בשוק ובמקום זאת בחר במודל שבו הוא מקפיא חלק מעליית המחירים ומותיר את עליית המדד על כנה. על השימוע חתום סמנכ"ל כלכלה אלעד מקדסי.
נזכיר שעל פי השימוע שפורסם, המחירים הסיטונאיים הצמודים למדד המחירים לצרכן, ובנוסף גם לתחזיות ביקושים, אמורים לעלות בתחילת ינואר אך המשרד מתכוון לאפשר עדכון רק על פי המדד ללא תחזית הביקושים. המשמעות היא שהמחירים יעלו בכל מקרה והדבר מכעיס מאוד את המתחרות של בזק שטוענות שהמחיר כבר אמור היה לרדת מלפני שנה והן נדרשות לספוג עלייה במחירים המשולם לבזק רק בגלל מחדלים של המשרד.
לכן, דורשות החברות היה עדיף אילו המשרד היה מעדכן את המחיר על בסיס עסקאות נוכחיות בשוק כפי שקרה בעסקת פרטנר בזק או סלקום IBC. המחירים הסיטונאיים שם עומדים על סדר גודל של כ – 42-45 שקל לקו לחודש במקום 72 שקל לקו היום (אינטרנט מבוסס סיבים) לפני מע"מ. במחיר כזה ניתן לקיים תחרות אפקטיבית בבזק ולהביא להורדת מחירים. במקום זאת המשרד יעלה את המחיר בעוד כמה שקלים לחודש במקום להוריד.
נזכיר שהמשרד הבטיח בשימוע שהמחירים הם זמניים עד להשלמת העבודה הכלכלית שאמורה להסתיים עד סוף הרבעון, ואולם המפעילים טוענים בהקשר לכך שההבטחות של המשרד הן על הקרח וכמו שהבטיח שיסיים את העבודה כבר בתחילת 2023 מי יכול להבטיח שלא תהיה שוב מלחמה או דחייה מכל סיבה אחרת? במצב כזה דורשים המתחרים לקבוע מחיר זמני על בסיס עסקאות שנעשו בשוק שזה הרבה יותר הגיוני ונכון מבחינה כלכלית.
















