בחברת חשמל מצפים להצהרה קרובה של שר התקשורת, שלמה קרעי, בנוגע לכניסתה של חברת החשמל לתחום התקשורת הסלולרית. החברה ממתינה כבר משנה שעברה להתקדמות מצד משרד התקשורת, אשר אמור לקבוע את התנאים שבהם תפעל החברה בשוק התקשורת. יש לציין כי משרד התקשורת אינו הרגולטור של חברת החשמל, ולפיכך, רק לאחר שהמשרד יגבש עמדה ברורה בנוגע לאופן ולמתכונת שבהם תוכל חברת החשמל להיכנס לשוק הסלולר – רק אז תידרש החברה לקבל את האישורים הנדרשים ממשרד האוצר, רשות החברות ומשרד האנרגיה. ככל הנראה, יחלוף זמן רב – קרוב לוודאי חודשים רבים – עד שניתן יהיה לראות את כניסתה של החברה לתחום זה.
המטרה העיקרית בכניסתה של חברת החשמל לתחום תשתיות הסלולר היא לאפשר שימוש במתקניה השונים, לטובת פריסת אתרים סלולריים. לחברת החשמל שטחי נדל"ן בכל רחבי הארץ, ובחלק ניכר מהם מותקנים גם סיבים אופטיים, אשר יכולים להתחבר באופן פוטנציאלי לאתרים סלולריים שיוקמו בתשתית החשמל. צעד זה צפוי לקדם את נושא הדור החמישי של הרשת הסלולרית (5G), אשר נמצא בפיגור משמעותי בישראל בהשוואה לעולם.
בדרגים המקצועיים של משרד התקשורת, היו מעדיפים שלא לראות את חברת החשמל כשחקנית פעילה בשוק תשתיות הסלולר, אלא לראותה פועלת במתכונת דומה לזו שהותרה לחברת קצא"א הממשלתית כאשר הותר לה להיכנס לתחום הסיבים האופטיים שיחברו בין הים התיכון לאילת. כלומר, למכור את השימוש בקו באמצעות מפעיל בעל רישיון תקשורת או במתכונת של IBC (Israel Broadband Company), שבה חברת החשמל תהיה שחקנית מיעוט בחברה שמתנהלת באופן פרטי עם שותפים שהם הרוב, ושם מתקבלות ההחלטות בצורה עסקית, במנותק מהאינטרסים של חברת החשמל ובמטרה להרחיק אותה ממעורבות בשוק הפרטי.
לאחרונה נפגשה ענבל משש, מנכ"לית משרד התקשורת, עם נציגי חברת החשמל בראשות המנכ"ל, מאיר שפיגלר, וזאת על מנת לקדם את הפרויקט. ככל הידוע, שר התקשורת שלמה קרעי צפוי להודיע בקרוב על התקדמות לקראת מתן רישיון לחברת החשמל להיכנס לתחום התקשורת הסלולרית.
















