החברות הסלולריות, ביחד עם רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומשרד התקשורת, יערכו מחר תרגיל מלחמה לבחינת כשירותן ותפקודן בשעת חירום. המטרה היא לבחון תרחישי קיצון שונים שעימם החברות עלולות להיאלץ להתמודד במסגרת מלחמה כוללת. בתרגיל צפוי להשתתף נציג בכיר מרח"ל שיהיה מופקד על התרגיל ביחד עם נציגי פיקוד העורף. ככל הידוע, משרד התקשורת זימן את מנכ"לי החברות הסלולריות לתרגיל, אך נראה שמי שישתתפו יהיו בעיקר נציגים מהדרגים המקצועיים.
נזכיר שהרשתות הסלולריות ספגו פגיעות באתרים והתמודדו עם הפסקות חשמל ארוכות בשל פגיעה ברשת החשמל במלחמה. ישנם עד עתה אתרים שלא ניתן להחזירם לתפקוד בשל החשש שמי שיעלה על אתר לצורך תיקונים עלול להיפגע, ולכן הם פשוט נותרו לא פעילים. הבעיה המרכזית שעימה החברות יידרשו להתמודד במלחמה היא פגיעה באספקת חשמל לאתרי סלולר, פגיעה ברשת התמסורת או פגיעה באתרי ייצור של חברת החשמל. כפי שפורסם אצלנו מספר פעמים, משרד התקשורת מיפה את האתרים הבעייתיים והציע תוכנית להתמודד עם הבעיה, שהיא בעיקר תקציבית וקשורה לעלות הרחבת הגיבוי לאתרים.
















