כל שוק התקשורת בישראל נמצא במהלך של צמצום הוצאות מסיבי על רקע המלחמה ורווחיות נמוכה המונעת הרחבת השקעות, משרד התקשורת נמצא בתקופה סוערת עם קיצוץ בתקציבים וסגירת פרויקטים, אבל נחשו למה כן יש כסף? ניחשתם נכון. ברצלונה מארחת את קונגרס הסלולר השנתי ומשרד התקשורת, מוציא לא פחות ממשלחת של 7 איש לקונגרס הסלולר בברצלונה.
התערוכה אמנם חשובה, אבל גם מראית עין חשובה, ואם חברות התקשורת מצמצמות בתקציבים לתערוכה ומוציאות אנשים במשורה, ומשרד התקשורת מתלונן על היעדר תקציבים למטרות חשובות ונלחם מלחמה נוקבת על תקציבים לחדשנות, ובכל זאת מחליט להוציא משלחת של 7 איש – הרי שבתקופה הנוכחית ראוי היה להפגין איפוק.
שר התקשורת שלמה קרעי ויתר על התערוכה, אחרי ששנה שעברה ביקר בה והותיר למנכ"לית המשרד החדשה ענבל משש, להוביל השנה את המשלחת ממשרד התקשורת.
הרשימה כוללת את המנכ"לית, סמנכ"ל אסטרטגיה, מנהל תחום בכיר רגולציה, מנהל אגף בכיר רישוי, מנהל יחידת סייבר מגזר התקשורת, מנהל אגף פיקוח ספקטרום, ואחרון חביב ראש מטה המנכ"לית. למשלחת משרד התקשורת נקבעו פגישות לא מעטות עם נציגי חברות כגון סיסקו, נוקיה, ריבון, אריקסון, אמדוקס ועוד.
בעבר לפני 15-20 שנה הושמעה ביקורת הפוכה נגד משרד התקשורת שלא דאג להוציא נציגים לתערוכה. לאט לאט המשלחות התרחבו. הייתה תקופה שמנכ"ל המשרד (מרדכי מרדכי ג.פ) יצא לתערוכה ביחד עם עוד גורם מקצועי ותו לא. אבל זה היה בתקופה כשמישהו עוד התרגש מבזבוז כספי ציבור.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "מדובר בכנס הבינלאומי הגדול והמרכזי ביותר בתחום הטכנולוגיה הניידת המושך אליו כ – 80,000 משתתפים מכל העולם מדי שנה, לרבות רגולטרים ממדינות שונות (שרים, מנכ"לים, ראשי רשויות תקשורת, צוותים מקצועיים ועוד). כמו כן, משתתפים נציגים בכירים מתעשיית התקשורת העולמית. במסגרת זו החברות הישראליות גם מציגות טכנולוגיות עדכניות בביתן ישראלי לאומי לרבות בנושא אבטחת סייבר".
"צוות המשרד שנשלח הוא הרלוונטי ביותר לנושא הקונגרס. הצוות ישתתף בהרצאות השונות לצרכי העמקה ולמידה באשר להתפתחות השוק והרגולציה".
















