חוסר שביעות רצון בדירקטוריון בזק סביב הביצועים של בזק בינלאומי וזאת במסגרת דיון על התוכנית הרב שנתית שהוצגה בפניו ועמידת החברה ביעדים שהוצבו לה. ל – zmanavir נודע כי חלק מהדירקטורים קיבלו את התחושה שההבטחות שנתלו בחברה נראות כעת מוגזמות ושתהליך ההתבססות שלה כחברת ICT יקח זמן.
גורמים בקבוצה מציינים שהתמונה שהצטיירה בדירקטוריון היא שהרווחיות נשחקת על רקע העובדה שבשוק התקשורת לעסקים המרווחים הרבה יותר נמוכים מאשר בפעילות ה – ISP שהייתה רווחית יותר, אבל הולכת ונעלמת כתוצאה מהעברת הפעילות הפרטית לבזק.
נזכיר שהטרנספורמציה שעברה בזק בינלאומי לחברת אינטגרציה היה חלק מתהליך אסטרטגי שהוביל היו"ר הקודם, גיל שרון. התהליך האסטרטגי כלל מהלכים מובנים מאליהם כמו התמקדות בסיבים ובדור חמש, אבל גם שני תהליכי שינוי, האחד המלצה על האצת תהליכי מיזוגים ורכישות שלא יצא ממנה דבר, והשני כאמור המלצה על הפיכת בזק בינלאומי לחברת אינטגרציה. כעת מסתבר שתהליך הטרנספורמציה בבזק בינלאומי רחוק מלעמוד בציפיות שעמדו בבסיס העבודה האסטרטגית. עוד מתברר כי כדי לספק תחושת עשייה והתקדמות התקבלה החלטה לגשת למכרזים במחירי הפסד, החלטה שמביאה לכך שרמת הרווחיות בבזק בינלאומי צנחה.
נדגיש כי בדוחות החברה לסוף השנה, מנכ"ל החברה רון גלב לא הסתיר זאת. עוד נודע כי בניגוד לשנים קודמות שבהן החברה ניסתה להתרחב גם במחירי הפסד. עוד מתברר כי בניגוד להנחיות בעבר, הוחלט על מדיניות חדשה להימנע מעסקאות הכרוכות בהפסד. כעת רק נותר להמתין ולראות מה יהיו תוצאות המדיניות החדשה.
בזק בינלאומי ממשיכה במגעים לאיתור חברות הזנק פוטנציאליות לרכישה, ובקבוצה יש הסבורים שטרם נאמרה המילה האחרונה בנוגע להתרחבות בתחום הכבלים התת-ימיים לכיוון מזרח.
















