הערכות בשוק מדברות על כך שרשת הנחושת של בזק תיסגר ותחדל מלספק שירותים בתוך תקופה של 10 שנים מהרגע שמשרד התקשורת יאשר לבזק (ולהוט) להפסיק לפרוס נחושת באזורים חדשים שבהם היא פורסת סיבים אופטיים. על פי לוחות הזמנים של משרד התקשורת, השנה אמור להינתן האישור לשתי החברות להפסיק לפרוס רשתות ישנות של נחושת וקואקס, ולהתמקד בסיבים אופטיים. כפי שפרסמנו, שתי החברות כבר הגישו בקשות להפסקת פריסה של רשתות ישנות בשכונות חדשות לוועדה מיוחדת במשרד התקשורת, שאמורה לאשר זאת.
בבקשה של בזק צורף פירוט טכני על השירותים הניתנים כעת על גבי נחושת, ואשר בעתיד יינתנו על גבי סיבים אופטיים, כדי להראות שאין חשש שלקוחות לא יקבלו שירות שהתרגלו אליו. כבר עתה ברור ששירותי טלפוניה או שירותים הניתנים לתקשורת חירום במעליות, יינתנו על גבי סיבים אופטיים במתכונת של VoB, במתכונת דומה לשירות הטלפוניה שמספקות מתחרותיה של בזק, וכפי שזה קורה בעצם בכל העולם היכן שמפעילי תקשורת מפסיקים לספק שירותי טלפוניה על גבי נחושת.
השלב הראשון בתהליך יהיה, כאמור, הפסקת הפריסה באזורי בנייה חדשים. לאחר מכן, יחל תהליך הדרגתי שבו בזק תודיע ללקוחות שהיא מפסיקה לספק שירותים על גבי נחושת. כאשר יגיע השלב שבו יישאר מיעוט של לקוחות על נחושת, תצא החברה בהתראה על כוונת הסגירה בתוך זמן מסוים. השלב הזה, כאמור, אמור להתרחש בעוד כעשר שנים.
נקודה חשובה שצריך לזכור היא שהחיסכון במהלך עבור בזק הוא שולי יחסית, היות והעלות העיקרית היא בהנחת הקנים עצמם ופחות בסוג הכבל. בנוסף, בזק לא צפויה "למשוך" את הנחושת הקיימת, והיא תותיר אותה קבורה באדמה. העניין הזה קרוב לוודאי יידרש לדיון במשרד התקשורת, שיצטרך להכריע בעניין, שכן הנחושת הישנה במקומות רבים מאוד מהווה מפגע סביבתי, ולא מן הנמנע שהמשרד ידרוש מהחברה לצמצם את התופעה ולא להשאיר את הנחושת קבורה באדמה או תלויה על עמודים. עבור בזק, בכל אופן, זהו פרויקט כבד מאוד, שכן מדובר על כמות אדירה של נחושת המאוגדת בסיבים קטנים, ובעבודה מאוד מסובכת שלא תשתלם לה כלכלית לפנות אותה.
















