הטיפול בסוגיית ההפרדה המבנית בבזק יחל רק ברבעון האחרון של השנה, וזאת על רקע סדרי העדיפויות בתוכנית העבודה של המשרד. בחודש שעבר הודיע המשרד כי החליט להכניס את הסוגיה לתוכנית העבודה, אך מסתבר שהדבר יקרה רק במהלך הרבעון האחרון של השנה, בעיקר בשל הגדרת תחום הסלולר כנושא המרכזי בתוכנית העבודה וקידום השינויים בחוק התקשורת. בניגוד לשמועות הרווחות במשרד התקשורת, ככל הידוע, לפחות בשלב זה, אין עיסוק בנושא ההפרדה המבנית.
המונח "הפרדה מבנית" מתייחס בעיקר להפרדה בין בזק ל-yes, כאשר פלאפון תמשיך להיות עצמאית, וגורלה של בזק בינלאומי כחברת שירותים ופתרונות למגזר העסקי ייקבע על פי מידת הצלחתה העסקית. ביטול ההפרדה מול yes חשוב מסיבות רבות, כאשר הראשונה שבהן היא ניצול נכס המס בסך 1.2 מיליארד שקלים, שבזק אמורה להפיק כתוצאה ממיזוג החברות, ולאחר מכן מהחיסכון התפעולי שיושג כתוצאה מהמיזוג. בשורה התחתונה, ישנה הבנה כי פעילות הטלוויזיה פשוט אינה רווחית, ויש מי שהיה שמח לו היה נמצא לה רוכש.
ראוי לציין כי המיזוג בין החברות, גם אם יעבור מבחינה רגולטורית, ועדיין לא ברור תחת אילו מגבלות, אינו פותר את בעיית התמורה לעובדים, בראש ובראשונה לעובדי yes שעשויים להיפגע מהמהלך, וכמובן גם לעובדי בזק עצמה. העובדים כבר הודיעו והבהירו כי תמה התקופה שבה רק בעלי השליטה והמנהלים ייהנו מפירות התפוקה והתוצאות שהעובדים עצמם מביאים.
















