גורמים בכירים בשוק חוות השרתים בישראל מדווחים כי NVIDIA החלה בפגישות עם בעלי חוות שרתים. החברה נפגשה כמעט עם כל בעלי החוות הגדולים בארץ כדי להבין את היכולות והפוטנציאל של כל אחד. את המגעים מנהלים נציגים של החברה בישראל, אך סביר להניח שההחלטה בנושא תתקבל ברמות הגבוהות של הנהלת החברה. NVIDIA מחפשת להקים בישראל חוות שרתים בהיקף של 70 מגה-ואט ואף יותר בשנים הקרובות כפי שכבר חשפנו בעבר.
לדברי אותם גורמים, NVIDIA נפגשה גם עם חברות נדל"ן והיא מחפשת שטחים מתאימים עם נטייה ברורה לאזור הצפון, הקרובים למקורות אנרגיה. מדובר בביקוש חסר תקדים של חברה אחת, שהופך אותה למחוזרת באופן בלתי רגיל על ידי בעלי החוות.
כדי להבין את המשמעות והגודל, בישראל היו עד 2023 בסך הכול 130 מגה-ואט של חוות, וכיום המספר גבוה מעט יותר, אך לא בהרבה. כך, ההיקף המבוקש של NVIDIA הוא אדיר ביחס לשוק הישראלי. עלות חוות שרתים בהיקף של 10 מגה-ואט בלבד יכולה להגיע ל-300-400 מיליון שקל, כך שמדובר בהשקעה מתוכננת של מיליארדי שקלים.
החיפוש של NVIDIA אחר שטחים לחוות מתחלק לשטחי מעבדה וצרכים פנימיים שלה ושטחי אחסון. השטחים צריכים להיות קרובים לקווי מתח עליון/גבוה או בסמיכות לתחנות משנה (תחמ"שים), וכנראה יצטרכו להיות באזור הצפון ולא במרכז או בדרום, שם ככל הנראה ישנה בעיית הולכה.
לדברי גורמים שעימם שוחחנו, העבודה שעושה NVIDIA היא כרגע ברמה של בדיקות, אך זה יכול להשתנות במהירות ולהפוך לחוזים, היות ו-NVIDIA מסתכלת על הצרכים שלה לשנים הקרובות ותצטרך שטחים רבים למחקר ופיתוח.
נזכיר כי ענקית השבבים חתמה השנה על הסכמים עם סרברפארם, מד-1 ו-EdgeConneX.
https://zmanavir.co.il/internet/23553/
















