כמות הניודים בשוק הסלולר הישראלי בחודש יולי 2024 רשמה עלייה משמעותית ביחס למגמה שאפיינה את החודשים הקודמים. סך כל הניודים בשוק הסתכם ב-140,000, עלייה ניכרת בהשוואה לחודש יוני, שבו נרשמו 113,000 ניודים בלבד.
חברת הוט מובייל בלטה בהיקף הגיוסים החודש, כשגייסה כ-41,000 לקוחות חדשים. עם זאת, החברה איבדה במקביל כ-39,000 לקוחות, מה שהותיר אותה עם גידול נטו של כ-2,500 לקוחות. יש לציין כי קיימים פערים בנתונים המדווחים, כאשר לפי דוחות מסוימים, הוט מובייל סיימה את החודש עם גידול נטו של 1,150 לקוחות בלבד. סביר להניח שהוט מובייל הייתה אחראית לקפיצה הגדולה בניודים בחודש החולף.
פערים דומים נצפו גם בנתוני חברות אחרות. לדוגמה, חברת פרטנר, לפי דוח ניידות אחד, סיימה את החודש עם מאזן שלילי של 850 ניודים, בעוד דוח אחר הציג מאזן שלילי של 1,450 ניודים. לעומת זאת, הפערים בנתוני פלאפון היו מצומצמים יותר, עם מאזן שלילי של כ-400 ניודים בסך הכול.
חברת WECOM, שבתחילת מלחמת חרבות ברזל הצליחה לשנות במעט את מגמת הנטישה שלה, סיימה את יולי עם מאזן שלילי של 1,540 לקוחות. מנגד, 019 מובייל הצליחה לגייס 1,400 מצטרפים חדשים, ורמי לוי תקשורת רשמה גידול של 500 לקוחות.
חדירת טכנולוגיית ה-eSIM (כרטיס SIM אלקטרוני) לשוק הישראלי לא חוללה עדיין שינויים דרמטיים כפי שחזו מומחים בתחום. החששות כי טכנולוגיה זו תגביר את קצב הניודים נראים, בשלב זה, כמוגזמים, שכן המשתמשים בישראל אינם מצטרפים בהמוניהם לשירות זה.
הגידול במספר הניודים בשוק ביולי נבע בעיקר מהקפיצה הגדולה בפעילות הוט מובייל. יש לציין כי מגמה זו מתרחשת על רקע שוק תחרותי ביותר, שבו פועלות כיום שש חברות סלולר עיקריות: פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל, גולן טלקום שמתמזגת עם סלקום מיזוג מלא אך שומרת על עצמאות המותג, WECOM, לצד מספר מפעילים וירטואליים (MVNO) כמו רמי לוי תקשורת ו-019 מובייל.
















