חברת פלאפון הודיעה היום כי סיכמה עם אריקסון על שדרוג רשת הליבה שלה לרשת עצמאית 5G Standalone. ההודעה של פלאפון באה בסמוך להודעה של פרטנר שהודיעה כי חתמה וכבר החלה בעבודה על הפרויקט. נזכיר כי בפלאפון הרשת כולה בנויה על אריקסון גם ברדיו וגם בליבת הרשת, כך שסביר להניח שהשדרוג יהיה יותר קל מאשר אצל פרטנר שצריכה להחליף יצרן (מווניר). לדברי החברה מדובר במהלך שיאפשר לפלאפון להציע שירותים פורצי דרך בעולמות ה-IOT, רשתות וירטואליות פרטיות, ניהול מערכות קריטיות וחיוניות במגוון תחומי החיים והתעשייה – כל אלה על בסיס שיהוי נמוך, קצבי תעבורה גבוהים ותקשורת חיישנים מסיבית הניתנים בטכנולוגיה החדשה.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון: "מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי לשוק התקשורת הישראלי ול'פלאפון' שממשיכה להיות השחקן המוביל והחדשני ביותר בענף. הקמת ליבת רשת דור 5 היא צורך חיוני הנוגע לכל תחומי חיינו ועתידנו וחשוב שנמשיך להוביל את ההשקעה בטכנולוגיה וחדשנות".
















