יו"ר איגוד ההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, קרא היום להגברת מעורבות ארגוני העובדים בעיצוב מדיניות שוק התקשורת הסלולרית בישראל. בכנס מיוחד שנערך על ידי ההסתדרות, הדגיש חלוצי את חשיבות הבנת הטכנולוגיה והפעילות העסקית של החברות בענף על ידי נציגי העובדים.
"איגוד מקצועי חכם ורציני חייב לשלוט בחומר ולהבין את האתגרים העכשוויים והעתידיים," אמר חלוצי. הוא התייחס באופן מיוחד לרפורמת כחלון בשוק הסלולר, שהובילה לצמצום דרמטי במספר המועסקים בענף – מכ-20,000 עובדים לפני הרפורמה לכ-6,500 כיום.
לדברי חלוצי, למרות שהרפורמה הצליחה להוריד מחירים, היא יצרה כשל שוק שהוביל לירידה באיכות השירות. "הלקוח אמנם משלם מעט, אבל מקבל איכות נמוכה", הסביר. "ארגוני עובדים יכולים להוות משקל נגד הן לרגולציה פופוליסטית והן להחלטות קצרות טווח של בעלי מניות".
"מה לנו כארגון עובדים לצד הרגולטורי, והעסקי של הענף? למה אתם מתערבים שואלים אותנו, או אפילו להטיח בנו שאנחנו מפריעים בהתערבות הזו לתנאי שוק חופשי. התשובה לכך נעוצה קודם כל, במובן הפשוט של שמירה על האינטרסים: בהתייחסות כללית לשוק, כפי שבעלי הון הינם בעלי אינטרס, או הרגולטור מחזיק בכוח פוליטי כך גם למדנו על בשרנו שעובדים צריכים להיות שחקן מאורגן, לא רק צריכים, חייבים".
"ובמובן היותר עמוק – שחקנים בשוק שאינו מאוזן יכולים לקבל החלטות שמפיקות תועלת לטווח קצר אבל הרות גורל לטווח הארוך. דווקא קבוצות של עובדים מאורגנות בענף, מחפשות לרוב לשמור על יציבות ואיתנות – שרים מתחלפים, בעלי שליטה והנהלות מתחלפות – אנחנו לרוב מחפשים עבודה מספקת, משכורת ופנסיה".
חלוצי קרא לחיזוק שיתוף הפעולה בין ארגוני העובדים בענף, והבטיח כי בקרוב ייראו תוצאות ממשיות משיתוף פעולה זה.
















